کد خبر: 120193
A

محاکمه مامور پلیس تهران به اتهام سرقت مسلحانه ! / دست و پای بچه ام را بستند !

مامور پلیس که با شکایت مرد خلافکار و پسرانش بازداشت شده بود به اتهام سرقت مسلحانه از خانه آنها پای میز محاکمه ایستاد.

محاکمه مامور پلیس تهران به اتهام سرقت مسلحانه ! / دست و پای بچه ام را بستند !

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ شکایت از پلیس به اتهام سرقت مسلحانه صورت گرفت. در پرونده شکایت از پلیس مرد خلافکار از مامور پلیس شکایت کرد. با  شکایت از پلیس  مهران که مامور پلیس و مسئول رسیدگی  به پرونده پدر و پسران خلافکار بود تحت بازجویی قرار گرفت. مامور پلیس مدعی است مرد خلافکار و پسرانش به خاطر کینه ای که از او به دل داشتند شکایت از پلیس را علیه او مطرح کرده اند.  در حالی که ۲ سال از ماجرای شکایت از پلیس  گذشته و مهران همچنان منکر اطلاع از ماجرای سرقت از خانه مرد خلافکار بوده است.

رسیدگی به این پرونده از دو سال قبل به دنبال شکایت مرد سالخورده ای به نام اصغر آغاز شد .

وی که به پلیس آگاهی رفته بود گفت :ساعت ۱۰ شب بود که به همراه همسرم به خانه پسرم رفتیم و پسر کوچکم در خانه ماند. اما چند ساعت بعد وقتی به خانه برگشتیم متوجه سرقت از خانه مان شدیم.

 وی ادامه داد: پسرم می گفت چند نفر مأمور پلیس در حالیکه اسلحه، دستبند و گاز اشک آور داشته‌اند به زور وارد خانه مان شده ، دست و پای او را بسته و او را در سرویس بهداشتی حیاط حبس کرده‌اند .

این مرد ادامه داد : وقتی آخرشب ،من و همسرم به خانه برگشتیم و دست و پای پسرم را باز کردیم ، متوجه شدیم  از خانه مان به مبلغ یک میلیارد تومان پول،  طلا ، جواهر و وسایل برقی سرقت شده است. من و چهار پسرم قبلا چند بار به اتهام خرید و فروش مواد مخدر بازداشت شده بودیم .

حتی چند بار ماموران پلیس با حکم قضایی به خانه مهمان آمدند و از خانه مان مواد مخدر کشف کردند .یکی از مامورانی که مسئول رسیدگی به پرونده مان بود مهران نام دارد .پسرم می گوید مهران یکی از همان ماموران قوی هیکلی بوده که آن شب همراه سه نفر دیگر به زور وارد خانه مان شده است .حالا من از او شاکی هستم.

با این شکایت  مهران که مامور پلیس و مسئول رسیدگی  به پرونده پدر و پسران خلافکار بود تحت بازجویی قرار گرفت و گفت اطلاعی از این ماجرا ندارد.

وی در توضیح وظیفه کاری اش در اداره پلیس گفت:من در بخش کشف مواد مخدر کار می کنم  و با مخبرین محلی در ارتباط هستم. به همین خاطر چند بار مرد  سالخورده و پسرانش را به اتهام حمل مواد و ارتباط با قاچاقچیان و ساقی های مواد مخدر بازداشت کردم.  من گمان می کنم آنها چون از من کینه به  دل دارند به دروغ چنین شکایتی را علیه من مطرح کرده‌اند تا مرا به دردسر بیاندازند.

به دنبال اظهارات مأمور پلیس ،پسر کوچک اصغر تحت بازجویی قرار گرفت و گفت: آن شب در خانه تنها بودم که چهار مأمور پلیس به زور  وارد خانه مان شدند. آنها نقاب به صورت داشتند اما من مهران  را از روی هیکلش شناسایی کردم و شک ندارم که یکی از سارقان خانه ما او بوده است.

 در حالی که ۲ سال از این ماجرا گذشته و مهران همچنان منکر اطلاع از ماجرای سرقت از خانه مرد خلافکار بود برایش کیفرخواست صادر و در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد .

در ابتدای جلسه مرد سالخورده درخواست اشد مجازات را مطرح کرد و گفت :پسرم گفته است مهران  را از روی هیکلش شناسایی کرده .‌او چون قبلا چند بار به بهانه کشف مواد مخدر وارد خانه ما شده بود  و جای اموال قیمتی را می‌دانست ،آن شب  همراه سه نفر دیگر در حالی که نقاب  به صورت داشت وارد خانه ما شد و دست به سرقت زد.

 قاضی پرسید :چه اموالی از خانه تان سرقت شده است ؟

که پیر مرد پاسخ داد :من نمی‌دانم .اما اگر مهران جرمش را گردن بگیرد ،رضایت می‌دهم .

قاضی گفت :برای اثبات ادعایت  مبنی بر اینکه مهران یکی از سارقان بوده، شاهدی داری؟

پیرمرد: پسرم می‌گوید شاهدی دارد که آن شب صدای شلیک گلوله را شنیده است .

در این میان قاضی گفت :آن شب همسایه ها هیچ صدایی شلیکی نشنیده بودند که مرد سالخورده سکوت کرد .

سپس مامور پلیس در جایگاه متهم  ایستاد و اتهامش  را گردن نگرفت.

وی  گفت :من نمی‌دانم چه کسانی به خانه این مرد دستبرد زده اند.  اما من از این ماجرا اطلاعی ندارم  و بی دلیل دوسال است که به دردسر افتاده ام.

سپس محمد شمس ،وکیل متهم به دفاع پرداخت و  گفت :متهم از مأموران خوشنام پلیس است و هیچ سابقه ای در پرونده اش ندارد .او حتی  در همان مراحل ابتدایی تحقیقات خودش پیشنهاد داده تا گوشی موبایلش نقطه زنی شود  تا روشن شود او آن  شب کجا بوده است .هیچ دوربین مداربسته ای ماجرای حمله مردان مسلح به خانه پیرمرد را ضبط نکرده است  و شاکی در شکایت اولیه  اش گفته بود یک میلیارد تومان از اموال او سرقت شده اما حالا در دادگاه می‌گوید نمی‌داند چند مبلغی از او سرقت شده است.

وی ادامه داد: شاکی و  پسرانش اظهارات ضد و نقیضی درباره ماجرای سرقت از خانه شان مطرح کرده اند و اظهارات شاهدان آنها نیز  صریح و  روشن نیست.  از این رو به  نظر می‌رسد آنها با انگیزه ای عجیب چنین شکایتی را از مامور پلیس مطرح کرده اند. به همین خاطر  تقاضای صدور حکم برائت برای موکلم را دارم .

با پایان دفاعیات این وکیل دادگستری، قضات وارد شدند تا رای صادر کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر