کد خبر: 120237
A

موافقت مجلس با دو فوریت طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها

نمایندگان مجلس با دوفوریت بررسی طرح الحاق یک تبصره به ماده ۶۳ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی و شهرداران موافقت کردند.

موافقت مجلس با دو فوریت طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز درخواست عده ای از نمایندگان برای بررسی طرح الحاق یک تبصره به ماده ۶۳ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراها و شهرداران را به صورت دو فوریتی بررسی کرده و در نهایت با این درخواست موافقت کردند.

محمد صالح جوکار به عنوان نماینده متقاضیان گفت: براساس اصل ۹۹ قانون اساسی نظارت بر انتخابات مجلس، ریاست جمهوری و خبرگان برعهده شورای نگهبان است و تصمیمات شورای نگهبان در این حوزه فصل الخطاب است. اما در بحث انتخابات شوراهای اسلامی وظیفه نظارت برعهده مجلس است که هیاتهای نظارت در ۴ سطح مرکزی، عالی، استانی و شهرستانی تشکیل می شود و برابر با قانون هیات نظارت مرکزی وظیفه رسیدگی به اعتراضات داوطلبان را برعهده دارد.

رئیس کمیسیون امور داخلی  و شوراها در ادامه گفت: بعد از صدور رای توسط هیات مرکزی نظارت، هیچ دستگاه قضایی دیگری حق ندارد به موضوع ورود کند و رای صادره را زیر سوال ببرد. براساس این بند الحاقی که در این طرح آمده است هیات مرکزی نظارت تایید یا رد صلاحیت نامزدها و تایید یا ابطال انتخابات را برعهده داشته و رای نهایی را صادر  می کند و این رای قابل رسیدگی در هیچ مرجع قضایی و شبه قضایی دیگری نمی باشد. از نمایندگان درخواست دارم با دو فوریت بررسی طرح موافقت کنند.

در نهایت نمایندگان مجلس با دوفوریت بررسی این طرح موافقت کردند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر