کد خبر: 12031
A
افتخاری بزرگ برای اولین داور محجبه مسلمان دنیا؛

کسب مدرک درجه دو جهانی راگبی توسط داور بانوی ایرانی

داور بانوی ایرانی موفق به اخذ مدرک درجه دو جهانی در رشته راگبی شد.

کسب مدرک درجه دو جهانی راگبی توسط داور بانوی ایرانی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، داور بانوی ایرانی موفق به اخذ مدرک درجه دو جهانی در رشته راگبی شد تا این افتخار بزرگ به اولین داور محجبه مسلمان دنیا برسد.

23 قضاوت در مسابقات قهرمانی آسیا و 19 داوری در لیگ امارات تجربه وی از رقابت های برون مرزی است؛ رقابت هایی که در آن علاوه بر بعد ورزشی در زمینه فرهنگی نیز گام های قابل توجهی برداشته شده بطوریکه پس از مسابقات قهرمانی آسیا در هند، سایت راگبی ژاپن با انتشار عکسی از وی نوشت:"نوری اولین داور زن مسلمان آسیاست. در بازی رده بندی قزاقستان-هنگ کنگ جزو کادر داوری بود. راگبی فراتر از جنسیت، قومی، مذهبی و سیاسی گسترش یافته است."

اگرچه راگبی آن چنان که باید و شاید در کشورمان شناخته نشده اما تلاش و فعالیت بی وقفه در این زمینه همچنان ادامه دارد و نگاه مثبت بین المللی نسبت به راگبی ایران و احترام به عقاید بانوان ایرانی، انگیزه را دوچندان کرده است.

فاطمه نوری اولین داور مسلمان محجبه دنیا و تنها داور بانوی ایران است که موفق به کسب مدرک درجه دو از فدراسیون جهانی راگبی شده است. مدرس جهانی راگبی "جین تانگ" وی را تنها CMO (coach of match official) ایران معرفی کرده است. نوری اولین و تنها داور درجه دو جهانی فعال در ایران است که مجوز تدریس دوره های داوری درجه ۳ به بالا را دارد.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر