کد خبر: 120442
A

هشدار رییس پلیس درباره افزایش حجم سلاح در پایتخت

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از افزایش حجم سلاح در پایتخت خبر داد و بر ضرورت افزایش مجازات افراد مرتبط با سلاح تاکید کرد.

هشدار رییس پلیس درباره افزایش حجم سلاح در پایتخت

به گزارش دیده بان ایران؛ سردار حسین رحیمی در حاشیه اجرای طرح "اقتدار" با حضور در جمع خبرنگاران درباره اجرای طرح منع تردد شبانه و نحوه اجرای طرح ترافیک، اظهار کرد: در مورد اجرای منع تردد شبانه ما نظراتمان را در شورای ترافیک اعلام و این موضوع را به آنان منتقل کردیم.

وی ادامه داد: در مورد اجرای طرح ترافیک نیز با افزایش ساعات در گزارشی که گرفتیم مشخص شد تا حدودی در کاهش ترافیک هسته مرکزی اثرگذار بوده و در گام دوم نیز طرح از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۹ اجرا خواهد شد که ما امیدواریم این موضوع هم در کاهش آلودگی هوا و هم در حجم ترافیک موثر باشد.

رحیمی درباره استفاده از سلاح در پایتخت و کشفیات آن نیز گفت: متاسفانه حجم سلاح در پایتخت مقداری زیاد شده است و ما گزارشی درباره آن را به مسئولان و دستگاه های مربوطه اعلام کردیم.

رحیمی افزود: ما معتقدیم که باید در تمام جرایم مرتبط با سلاح اعم از انواع سلاح، یعنی سلاح جنگی، لوله کوتاه، لوله بلند و ... مجازات مجرمان و تمام افراد مرتبط با سلاح جدی تر شود.

رحیمی اضافه کرد: همانطور که گفتم ما گزارشی دادیم که حجم آن زیاد شده و باید مجازات افراد مرتبط با آن نیز بیشتر شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش سلاح در پایتخت شائبه امنیتی هم دارد یا خیر؟ گفت: چنین موضوعی نیز مطرح است و قطعا این موضوع تاثیر امنیتی هم خواهد داشت.

رحیمی در پاسخ به پرسشی پیرامون جرایم ترکیبی افراد، اظهار کرد: وقتی که فردی را دستگیر می کنیم ما تمام جرایم و سابقه جرائم او را در پرونده اش درج می کنیم و در نهایت این قاضی است که باید در این خصوص نظر خود را اعلام بکند.

رحیمی در پاسخ به پرسش دیگر ایسنا درباره برخورد با جرائمی نظیر دور دور در تهران نیز گفت: برخورد با دور دور خودروهای لوکس و گرانقیمت که متاسفانه از سوی افرادی انجام شده و آنان هر شب یا برخی از شب ها با حضور در برخی از محلات و مناطق خاص خودروهای خود را به رخ می کشند همواره از سوی پلیس در حال انجام است و این طرح ادامه دارد. متاسفانه این افراد اقدام به ایجاد مزاحمت برای شهروندان و به خصوص اهالی این مناطق نیز کرده و پلیس با آنان برخورد می کند.

رحیمی ادامه داد: ما تاکید کردیم که اگر چنین خودروهایی را مشاهده کنیم در مرحله اول خودرو را برای مدت طولانی توقیف می کنیم و اگر بار دوم خودرو توقیف شود کوتاه نمی آییم و علاوه بر توقیف خودرو با راننده نیز برخورد می شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر