کد خبر: 120462
A

تانکر ترکرز: سپاه پاسداران نفتکش ویتنامی را آزاد کرد

تانکر ترکرز، شرکت ردیابی نفتکش‌ها، اعلام کرد که به نظر می‌رسد که سپاه پاسداران پس از تخلیه محموله نفت نفتکش ویتنامی «ام‌وی ساوتیس»، این تانکر را آزاد کرده است.

تانکر ترکرز: سپاه پاسداران نفتکش ویتنامی را آزاد کرد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ تانکر ترکرز، شرکت ردیابی نفتکش‌ها، اعلام کرد که به نظر می‌رسد که سپاه پاسداران پس از تخلیه محموله نفت نفتکش ویتنامی «ام‌وی ساوتیس»، این تانکر را آزاد کرده است.

طبق این گزارش، این نفتکش هم اکنون در حال حرکت به سمت دریای عمان است.

تانکر ترکرز پیشتر نوشته بود که حکومت ایران محموله نفت نفتکش ویتنامی را به «نفتکش ریما» متعلق به یک شرکت همکار نیروی قدس سپاه منتقل کرده است.

براساس این گزارش، نفتکش ویتنامی «ام‌وی ساوتیس» تنها می‌توانست محموله خود را در ایران به نفتکش دیگری منتقل کند.

تانکر ترکرز می‌گوید، نفتکش ویتنامی «ام‌وی ساوتیس» در ماه ژوئن امسال در بندر صحار عمان ۷۰۰ هزار بشکه نفت از نفتکش «عمان پراید» دریافت کرد. براساس این گزارش، «عمان پراید» حامل دو میلیون بشکه نفت ایران بود.

نفتکش ویتنامی «ام‌وی ساوتیس» در ماه ژوئیه اجازه نیافت نفت ایران را به بندر لانگ‌کو در چین منتقل کند. این نفتکش ویتنامی در نهایت با محموله نفت برگشت خورده از چین به سمت دریای عمان بازگشت.

مقام‌های سپاه پاسداران و رسانه‌های دولتی ایران هفته گذشته خبرهای ضد و نقیضی در باره توقیف این کشتی ویتنامی منتشر کردند.

 

سپاه پاسداران ابتدا گفت که آمریکا یک کشتی حامل نفت ایران را مصادره کرده و نفت آن را به این نفتکش ویتنامی انتقال داده و سپاه آن را بازپس گرفته است، ولی پس از آن گفتند که دزدان دریایی قصد ربودن کشتی ویتنامی حامل نفت ایران را داشته‌اند و آمریکا از آنها حمایت کرده است.

 

در همین زمینه، تلویزیون حکومت ایران و رسانه‌های نزدیک به سپاه پاسداران در هفته گذشته، بارها فیلم تدوین‌شده‌ای از پیاده شدن نیروهای سپاه پاسداران بر عرشه این نفتکش را نمایش داده‌اند.

 

با این حال، وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، روایت سپاه پاسداران از ماجرای نفتکش ویتنامی را «کاملا نادرست و غیر واقعی» خوانده و گفت، در جریان توقیف این کشتی، نیروی‌های آمریکایی وضعیت را رصد کردند، اما اقدامی برای بازپس‌گیری این کشتی انجام ندادند.

مقام‌های دولت ویتنام نیز روز پنج‌شنبه با اعلام اینکه در تماس با تهران دریافته‌اند که ۲۶ خدمه نفتکش «ام‌وی ساوتیس» سالم هستند، از «همکاری نزدیک» با ایران برای تعیین سرنوشت نفتکش تحت پرچم این کشور خبر دادند.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر