کد خبر: 120497
A

لطفاً به آموزش و پرورش کشور رحم کنید

یکی از مهمترین نقدها به معرفی فیاضی رابطی فامیلی او با علیرضا زاکانی است. منتقدان می‌گویند انتصابات فامیلی در دولت از حد گذشته است. با این حال برخی نیز معتقدند در این باره اغراق شده است.

لطفاً به آموزش و پرورش کشور رحم کنید

به گزارش دیده بان ایران؛ دو روز پس از معرفی مسعود فیاضی گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش اعتراض‌های زیادی به این انتخاب ابراهیم رئیسی صورت گرفته است. مسعود فیاضی برادر داماد علیرضا زاکانی است و در دوره حضور زاکانی در مرکز پژوهش‌های مجلس به عنوان معاون او معرفی شده بود.

فیاضی متولد ۱۳۵۴ و دارای مدرک دکتری فقه و اصول تحلیلی و اجتهادی است. او عضویت هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی را در سابقه خود دارد و دارای تالیفات و مقالاتی است.

او سابقه چندانی در آموزش و پرورش ندارد و حواشی درباره مدرک تحصیلی اش مطرح است. ادعا شده است که او ۳۰ ترم برای گرفتن لیسانس درس خوانده و یک‌سال قبل از این‌که لیسانسه شود، استاد دانشگاه شده است.

عبدالرضا داوری در این باره در توئیتی نوشت: «آقای مسعود فیاضی، ورودی سال ۱۳۷۳ دانشگاه تهران در رشته مهندسی عمران و فارغ التحصیل سال ۱۳۸۸ هستند؛ اینکه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش برای گذراندن ۱۴۰ واحد درسی، ۳۰ ترم در دانشگاه وقت صرف کرده اند، یعنی هر ترم کمتر از ۵ واحد، حتما الگوی خوبی برای آموزش و تحصیل نیست.»

روز گذشته پس از قرائت نامه معرفی فیاضی در مجلس نمایندگان از این گزینه استقبال نکردند.

مجتبی ذوالنوری نماینده قم در این رابطه خطاب به ابراهیم رئیسی گفت: «گزینه‌ای که برای وزارت آموزش و پرورش انتخاب می‌کنید یا باید شخصیت امتحان پس داده‌ای باشد که بعد از معرفی وی به مجلس، بهجت و خوشحالی در بدنه این وزارتخانه به وجود بیاید و مورد استقبال در مجلس قرار بگیرد و یا اینکه گزینه‌ای از درون خود وزارت باشد، زیرا فرهنگیان معرفی شخصی غیر از بدنه این وزارتخانه را توهین و تحقیر نسبت به خود می‌دانند. ما گزینه‌های قوی فراوانی داریم و توقع نبود چنین شخصیتی را به عنوان وزیر آموزش و پرورش معرفی کنید.»

فرهنگیان و بدنه آموزش و پرورش واکنش مثبتی به معرفی فیاضی نشان نداده است و اعتراض‌هایی در این رابطه وجود دارد.

اصولگرایان هم نسبت به این انتخاب رویکرد مثبتی ندارند.

علی قلهکی از فعالان رسانه‌ای اصولگرا در توئیتر نوشت: «زمانی که قالیباف در حال قرائت نامه اعلام وصولِ مسعود فیاضی برای وزارت آموزش و پرورش بود، نماینده‌ها یکدست به نشانه مخالفت "دو دو" میگفتند‌. بنظرم هنوز هم فرصت برای رییسی هست؛ با این میزان مخالفت _فقط در صحنِ مجلس_ آموزش و پرورش سامان نمی‌گیرد... امیدوارم تصمیم‌سازان متوجه شوند!»

مالک شریعتی نماینده تهران و سخنگوی ستاد انتخاباتی علیرضا زاکانی و از نزدیکان او به توئیت قلهکی واکنش نشان داد و نوشت: «بنده در صحن علنی مجلس بودم و عرض میکنم روایت شما ناقص است.»

مهدی نصیری روزنامه نگار و پژوهشگر اصولگرا هم در یادداشتی نوشت: «هر روز که از خواب بیدار می شویم - ما ملت ایران را می گویم - با خبری تلخ و گزنده از فساد و قانون شکنی و بی سوادی و گافهای تازه ادبی و سیاسی مسئولان و مدیران فوقانی و میانی و تحتانی مواجه می شویم.»

او افزود: "تازه ترین - و صد البته نه آخرین آن - معرفی فردی فاقد کمترین صلاحیت‌های علمی و مدیریتی برای وزارت آموزش و پرورش است که قرار است انسان سازی کند و فرزندان این سرزمین را علم و ادب بیاموزد."

حتی حسام الدین آشنا مشاور حسن روحانی که این روزها کمتر سخن می‌گوید در توئیتی نوشته است: "لطفا به آموزش و پرورش کشور رحم کنید." این توئیت با انتقاداتی روبه‌رو شد.

یکی از مهمترین نقدها به معرفی فیاضی رابطی فامیلی او با علیرضا زاکانی است. منتقدان می‌گویند انتصابات فامیلی در دولت از حد گذشته است. با این حال برخی نیز معتقدند در این باره اغراق شده است.

مهدی فضائلی از اعضای دفتر رهبر انقلاب در توئیتر نسبت به این موضوع انتقاد کرد. او معتقد است: «در فامیل بازی نباید مرتکب افراط و تفریط شویم. بکارگیری منسوبان یک مقام مسئول اگر واقعا شایسته باشند، در دستگاهی غیرمرتبط با آن مقام مسئول و بدون اعمال نفوذ مقام مسئول چه اشکالی دارد؟!»/ فرارو

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر