کد خبر: 120581
A

ترک تحصیل بیش از ۵۰ درصد دانش آموزان دختر عشایر بعد از دوره ابتدایی

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش گفت: بیش از ۵۰ درصد دانش آموزان دختر عشایر بعد از اتمام دوره ابتدایی ترک تحصیل می‌کنند.سیفی با بیان اینکه در ۲ سال گذشته باتوجه به شرایط کرونا، آموزش ها در مدارس عشایری حضوری بود و کلاس ها تعطیل نشد، اظهار داشت: بازمانده از تحصیل در جمعیت عشایری کشور با توجه به فرهنگ‌سازی های انجام شده معنا ندارد.

ترک تحصیل بیش از ۵۰ درصد دانش آموزان دختر عشایر بعد از دوره ابتدایی

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش گفت: بیش از ۵۰ درصد دانش آموزان دختر عشایر بعد از اتمام دوره ابتدایی ترک تحصیل می‌کنند.

 محمدرضا سیفی که از سه روز گذشته در حال بازدید از مدارس عشایری استان سمنان است، ابراز داشت: ۶ هزار و ۶۴۳ مدرسه عشایر در کشور فعال است که از این تعداد پنج هزار و ۴۰۰ مدرسه در دوره ابتدایی و بقیه در دوره متوسطه اول و دوم هستند.

وی با اشاره به افزایش ۱۰درصدی پوشش تحصیلی دانش آموزان عشایر، ادامه داد: در زمان حاضر ۲۱۰ هزار دانش آموز در ۱۴ هزار کلاس درس مشغول تحصیل هستند که از این تعداد ۴۷ درصد را دختران تشکیل می دهند.

وی بیان کرد: در چهار سال گذشته درصد قابل توجهی از دانش آموزان دختر، به دلیل فرهنگ‌سازی‌های انجام شده وارد مدارس عشایری شدند.

سیفی با بیان اینکه در ۲ سال گذشته باتوجه به شرایط کرونا، آموزش ها در مدارس عشایری حضوری بود و کلاس ها تعطیل نشد، اظهار داشت: بازمانده از تحصیل در جمعیت عشایری کشور با توجه به فرهنگ‌سازی های انجام شده معنا ندارد.

وی تصریح کرد: یادگیری در دانش آموزان عشایری تحول یافته و براساس پژوهش میدانی یادگیری در دانش آموزان عشایری به علت برگزاری حضوری کلاس های درس، تعمیق یافته و کاملا نهادینه شده است و مشکلی از بابت کیفیت آموزش و یادگیری در این مدارس وجود ندارد.

وی یادآور شد: جذب نیروهای جدیدالورود به مدارس عشایری در حال انجام است و آموزش و پرورش استان سمنان در زمینه توانمندسازی این نیروها گام های موثری برداشته و کیفیت آموزش بالا در اکثر مدارس استان محسوس است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر