کد خبر: 120637
A

وزیر کشور: یک میلیون نفر در البرز حاشیه‌نشین هستند

وزیر کشور به حاشیه نشینی یک میلیون نفری در استان البرز اشاره کرد و گفت: این میزان حاشیه نشینی عدد قابل توجهی برای یک استان چهار میلیون نفری است که یک چهارم جمعیت آن حاشیه نشین باشند.

وزیر کشور: یک میلیون نفر در البرز حاشیه‌نشین هستند

به گزارش دیده بان ایران؛ احمد وحیدی روز شنبه ۲۲ آبان در سفر به البرز که برای تودیع و معارفه استانداران این استان انجام شد، در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج ، ضمن تبریک میلاد امام حسن عسکری (ع)، افزود: امروز به منظور معرفی «مجتبی عبداللهی» و تکریم «عزیزاله شهبازی» که در استان زحمات زیادی کشیدند، در استان شهیدپرور البرز حضور یافتیم.

وی در تشریح توانمندی استاندار جدید البرز که پیش از این مسوولیت‌هایی در تهران را عهده دار بوده است با بیان اینکه کمتر کار مهمی در تهران صورت گرفته که استاندار جدید البرز (مجتبی عبداللهی) در آن سهیم نبوده و نقش تعیین کننده‌ای نداشته باشد، اظهار کرد: ایشان نقش تعیین کننده ای در بسیاری از کارها و اتفاقات بزرگ تهران داشت.

وی در بخش دیگری به اهمیت استان البرز اشاره کرد و گفت: استان البرز از اهمیت وافری در کشور از لحاظ موقعیت خاص جغرافیایی که در مسیر ۱۰ تا ۱۱ استان بوده و هم حجم مهاجرت زیادی که دارد، برخوردار است، به طوری که سالانه ۱۰۰ هزار نفر جمعیت به این استان اضافه می‌شود.

وحیدی بیان کرد: بایستی ظرفیت استان برای پذیرش چنین مهاجرانی تبیین شود، ضمن اینکه باید تلاش کنیم این مهاجرت‌ها کمتر صورت بگیرد تا مردم البرز دچار مشکل و مضیقه نباشند، ولی به هر حال بخشی از این مهاجرت ها اجتناب ناپذیر است که بایستی برای آن ظرفیت لازم پیش بینی و آمادگی لازم کسب شود.

وی همچنین به حاشیه نشینی یک میلیون نفری در استان البرز اشاره کرد و افزود: این میزان حاشیه نشینی عدد قابل توجهی برای یک استان چهار میلیون نفری است که یک چهارم جمعیت آن حاشیه نشین باشند.

وزیر کشور به وضعیت صنایع البرز هم اشاره و تصریح کرد: در این بخش نیز اقدامات خوبی صورت گرفته به طوری که بنا بر گزارش‌ها ۱۲ هزار میلیارد تومان جلب سرمایه داشتند ولی بازهم باید توسعه یابد.

وی اظهار امیدواری کرد که کارهای استان البرز به لحاظ اهمیتی که دارد به خوبی جلو برود چرا که همجواری با تهران را داشته و اهمیت ویژه آن در باری است که از تهران می پذیرد و هم باری است که بر تهران می تواند داشته باشد و بایستی توجه بیش از پیش به این استان شود.

وحیدی در پایان برای استاندار جدید البرز در زیر بار و حجم سنگین فعالیت ها و وظایف در استان آرزوی موفقیت کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر