کد خبر: 120647
A

امام جمعه ابرکوه: عده ای به بهانه حمایت از تولید داخلی خون مردم را در شیشه کرده اند

امام جمعه ابرکوه با بیان اینکه عده ای به بهانه حمایت از تولید داخلی خواستار افزایش قیمت خودرو بوده و خون مردم را در شیشه کرده اند، گفت: سران قوا و دولتمردان باید این گرانی‌های افسارگسیخته را مهار و آشفته بازار اقتصاد کشور را مهار کنند.

 امام جمعه ابرکوه: عده ای به بهانه حمایت از تولید داخلی خون مردم را در شیشه کرده اند

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت الاسلام «سید ابراهیم حسینی» پیرامون افزایش قیمت خودروهای داخلی، اظهار کرد: در حالی که قیمت‌های سر به فلک کشیده اجناس و مایحتاج عمومی به ویژه کالاهای اساسی و فشارهای مضاعف معیشتی به مردم همچنان به صورتی روز افزون ادامه دارد، ظرف روزهای گذشته خبر افزایش وحشتناک قیمت خودروهای ساخت داخل، ناباورانه شوکی بر همه وارد کرد.

وی به تصمیم قاطع دولت مبنی بر ممانعت از افزایش قیمت توسط خودروسازان اشاره کرد و گفت: این مافیای زور، پول و قدرت که با همدستی شرکاء خود در طول چند دهه روزانه و سلیقه‌ای برای محصولات خود قیمت گذاری کرده، فکر کردند می توانند باز هم به بهانه حمایت از تولید داخلی همچون گذشته خون مردم را در شیشه کنند.

حسینی ابراز کرد: تا زمانی که این عوامل موریانه‌ای در بدنه دولت و غول‌های پول پرست در بخش خصوصی و نیمه دولتی نبض اقتصادی کشور را در دست داشته باشند، مثل گذشته نشان می‌دهند که کسی جز خودشان و همدستان خارجی‌شان برای وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم تصمیم‌ نمی‌گیرد.

وی تأکید کرد: از مسئولین قوا و دولتمردان مردمی می‌خواهیم از ادامه این روند گرانی‌های افسار گسیخته که از آستانه تحمل مردم، خصوصاً اقشار آسیب پذیر خارج است جلوگیری کنند و به آشفته‌بازار اقتصاد کشور سر و سامانی دهند.

وی همچنین به اجرایی شدن حذف ارز ترجیحی اشاره کرد و گفت: چنانچه دولت قاطعانه مدیریت نکند، زالو صفتانی که تاکنون شریان اقتصاد و زندگی ملت را در دست داشتند کالاهای مورد نیاز مردم را گران کرده و ارزش پول ملی را باز هم بی‌ ارزش تر کنند.

امام جمعه ابرکوه ابراز کرد: دولت باید طرحی با هدف ترمیم قدرت خرید مردم مثل توزیع کالابرگ برای حمایت از قشر آسیب پذیر را به اجرا گذارد و مجریان و ناظران نیز مسئولانه و قدرتمندانه در حُسن اجرای این طرح‌های ملی حضور داشته باشند.

این مسئول ادامه داد: دولت باید اقتصاد و معیشت را از مذاکره جدا کند و با انجام اصلاحات اقتصادی و کوتاه کردن دست عوامل ناکارآمد، روند بهبود اقتصاد و معیشت مردم را در داخل ایجاد نماید. توجه به این مطالبه مردمی از سوی دولت از لحاظ روانی کارکرد اصلی تحریم‌ها را نیز کم اثر یا بی اثر می‌کند، چرا که باور داریم آسیب تحریم‌ها ۳۰ درصد و آسیب مفسدان اقتصادی و سودجویان ۷۰ درصد است که جان مردم را به لب رسانده است./ ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر