کد خبر: 12066
A

مولاوردی: برنامه‌ای برای عقیم‌سازی کارتن‌خواب‌‌ها نداریم

معاون رئیس جمهوردر امور زنان و خانواده با اشاره به طرح عقیم‌سازی کارتن‌خواب‌ها و گور خواب‌ها گفت: از مصاحبه سال ۹۴من برداشت نادرستی شد، از من پرسیده شد آیا دولت برنامه‌ای در این خصوص دارد، گفتم دولت برنامه‌ای در این خصوص ندارد و اگر قرار است چنین برنامه‌ای اجرا شود توسط وزارت بهداشت و با بررسی کارشناسی صورت می‌گیرد.

مولاوردی: برنامه‌ای برای عقیم‌سازی کارتن‌خواب‌‌ها نداریم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، شهیندخت مولاوردی در مراسم بهره‌برداری از نخستین پارک بانوان شهر یاسوج در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برای سومین بار به استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر یاسوج سفر می‌کنم، گفت: سفر به شهر یاسوج به منظور دیدار با زنان و آشنایی از نزدیک با وضعیت و مشکلات این گروه از جامعه است.

معاون رئیس جمهوردر امور زنان و خانواده با اشاره به اجرای چند برنامه ملی در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد: انجام این سفرها برای بررسی زمینه‌ها و ظرفیت‌ها به منظور ارائه خدمات بهتر و مطلوب‌تر به مردم است.

وی اضافه کرد: امروز شاهد بهره‌برداری از نخستین پارک بانوان در استان کهگیلویه و بویراحمد هستیم که با توضیحات ارائه شده فاز اول این پارک حداقل استانداردها را دارد و قرار است توسعه پیدا کند و به حداکثر استانداردها برسد.

مولاوردی از اختصاص اعتبار ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومانی برای احداث و تجهیز پارک بانوان خبر داد و اظهارکرد: این اعتبار برای ۳۱ استان کشور در نظر گرفته شده و برای احداث و تجهیز پارک‌ها در استان‌ها اعتباری اختصاص داده می‌شود.

وی به سایر برنامه‌های اجرا شده در حوزه زنان و خانواده اشاره کرد وگفت: با صندوق کارآفرینی امید تفاهم‌نامه‌ای به امضاء رسید و مبلغ ۲۰ میلیارد تومان برای حمایت از زنان کارآفرین سرپرست خانوار و دختران فارغ‌التحصیل دانشگاهی در نظر گرفته شده که شیوه‌نامه این تفاهم‌نامه در ۳۱ استان تدوین شده و قرار است بزودی اجرایی شود.

مولاوردی به برنامه‌های ماه‌های پایانی عمر دولت یازدهم اشاره و اظهار کرد: با توجه به اینکه در پایان سال ۹۵ همچنین ماه‌های پایانی عمر دولت تدبیر و امید هستیم تلاش می‌کنیم پروژه‌هایی که در دستور کار است را جمع‌بندی کنیم و طرح‌های را که قابلیت اجرایی به صورت ملی دارند به اجرا درآوریم.

وی با بیان اینکه فاز دوم طرح تاب‌آوری اجتماعی زنان و خانواده را اجرا خواهیم کرد،گفت: به‌زودی دوره مهارت‌افزایی زنان مدیر به ویژه در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود، ضمن اینکه لوایحی به مجلس ارسال شده و اسناد راهبردی در حال تدوین است که شامل کل زنان ایران می‌شود.

معاون رئیس جمهوردر امور زنان و خانواده در پاسخ به تعداد پارک‌های بانوان در کشور گفت: یکی از مطالبات جدی زنان در تمام سفرهایی که داریم احداث و توسعه مکان‌های ورزشی، فرهنگی و تفریحی است و هنوز تعداد این مراکز و پارک‌ها با جمعیت زنان همخوانی ندارد.

وی در پایان اظهارکرد: در برنامه ششم حکمی که پیشنهاد شده براساس سیاست‌های کلی ابلاغی رهبری در حوزه خانواده و جمعیت است که در یکی از بندهای آن به تقویت نهاد خانواده، جایگاه زن در آن، استیفای حقوق شرعی و قانونی زنان در همه زمینه‌ها اشاره شده است.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر