کد خبر: 120779
A

فعال سیاسی اصلاح طلب: منبر نماز جمعه جای توجیه کم‌کاری‌ها نیست

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: امروز گروه‌های ذی نفوذ بدون شناسنامه و تابلو عرصه قدرت و سیاست را مدیریت می‌کنند بدون این که پاسخگو باشند.

فعال سیاسی اصلاح طلب: منبر نماز جمعه جای توجیه کم‌کاری‌ها نیست

به گزارش دیده بان ایران؛ احمدحکیمی‌پور در گفت‌وگو درباره این‌که این روزها مطرح می‌شود گرانی‌هایی که درخصوص مایحتاج مردم وجود دارد در دست شبکه و خطی است و دولت در این میان مبرا است؛ درحالی که در گذشته مطرح می‌شد این دولت است که باید پاسخگو باشد؛ این برخورد دوگانه چرا اتفاق می‌افتد، گفت: بهتر کسانی است که در ایجاد این شرایط کشور سهیم هستند، فرافکنی نکنند و مسئولیت خودشان را بپذیرند، زیرا این شیوه کشورداری به قولی با تدبیر منزل و سیاست‌مداری مطابق نیست.

دبیرکل حزب اراده ملت ایران با بیان اینکه با مدیریت انتخابات و ناامید کردن مردم و کنار زدن شور و نشاط مشارکت آنان، کشور را یکدست کردند به امید آن که مسائل را حل کنند، اظهار داشت: در گذشته عنوان می‌کردند تمام ناکارآمدی‌ها از وادادگی و غیرانقلابی بودن دولت وقت است؛ امروز که همگی‌شان انقلابی هستند و فضا و اختیارات در دست‌شان است و رقیبی هم نمانده که با او بخواهد رقابت کنند؛برای همین است که از بی‌رقیبی خودشان با یکدیگر رقابت می‌کنند و اختلافات بین‌شان در حال شکل گرفتن است.

وی تاکید کرد: شیوه اداره کشور و گردش قدرت و سیاست در ایران درست نیست و باعث بی‌انگیزگی و کنار رفتن نخبگان و افراد کارآمد و شایسته شده است و عملا راه برای افرادی باز شده که نمایش می‌دهند و تملق می‌گویند و به نوعی فقط درصدد کسب منصب و مقام آن هم با روش‌هایی همچون چاپلوسی که متعلق به عهد قاجار و قدیم است، هستند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: دوست داریم مشکلات کشور حل شود و قطعا هیچکس خوشحال نمی‌شود که مسئولان و دولت موفق نشوند، مردم می‌خواهند معضلات و مشکلات حل شود اما متاسفانه گیر ما همان چرخه معیوب قدرت و سیاست است که اجازه نمی‌دهد مجرای انتخابات رقابتی و مبتنی بر تحزب باشد. 

وی با اشاره به این‌که امروز گروه‌های ذی نفوذ بدون شناسنامه و تابلو عرصه قدرت و سیاست را مدیریت می‌کنند بدون اینکه پاسخگو باشند، ادامه داد: مشکل ما در مدیریت است؛ زیرا ممکلت ما خوشبختانه اگر هیچ چیزی نداشته باشد و تمام دارایی‌هایش به تاراج برود، نیروی انسانی لایزال دارد. امروز ریشه‌های نیروهای انسانی کارآمد و شایسته در کشور ما وجود دارد و به باروری رسیده است اما عملا فضا نیست.

حکیمی‌پور درباره اینکه ۱۰۰ روز از روی کارآمدن دولت می‌گذرد در این مدت به نظر می‌رسد دولت برنامه‌ای برای اقتصاد کشور ندارد و اختلافات بین تیم اقتصادی موجب شده حل مسائل معیشتی فراموش شود،‌ گفت: روزها از روی کارآمدن دولت می‌گذرد اما با توجه به بحث‌هایی که از داخل دولت و مجلس می‌شنویم و اخباری که در فضای عمومی می‌آید، نشان از این دارد که آن یکدستی و یکپارچگی ظاهری بوده و اختلافات در حال بروز پیدا کردن است و به زودی هم تقصیر را گردن همدیگر است. 

وی تاکید داشت: توجه داشته باشید این مسائل از مردم فرصت را می‌گیرد و کار کشور بر زمین می‌ماند، از همین رو معتقدم به جای این‌که مسئولان در تریبون‌ها بخواهند با یکدیگر صحبت کنند و تقصیر را گردن دیگران بیندازند، بنشینند و کارهایی که باید انجام دهند را مرور کنند، زیرا مردم منتظر نتیجه کار هستند و از گفتاردرمانی و وعده خسته شده‌اند. امروز شرایط به جایی رسیده است کهوضعیت موجود که نه تنها تاثیر مثبتی بر مردم ندارد بلکه بسیار بسیار منفی است. 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: اشکال کار در اینجاست که مشخص است تیم اداره‌کننده کشور به درستی چیده نشده و به نوعی شکنندگی پیدا کرده است، چراکه دیگر گروه‌های ذی‌نفوذ که پیرامون سیاست و قدرت در ایران هستند به هر دلیلی سهم‌شان را از دولت گرفته‌اند و آن یکپارچگی، تک‌صدایی و هماهنگی که باید در مجموعه قوه مقننه و مجریه شاهد باشیم، عملاً دیده نمی‌شود. 

وی با اشاره به اظهارات خطیب نماز جمعه هفته گذشته تهران که همه مشکلات معیشتی کشور را متوجه عملکرد مردم کرده بود، گفت: تریبون‌های اینچنینی جایی است که باید حرف مردم در آنها زده شود و محلی برای توجیه کم‌کاری‌ها نیست. تریبون نماز جمعه متعلق به همه مردم است و جایگاه معنوی و مقدسی دارد که بهتر است در مسائل و کشمش‌های سیاسی مصادره نشود.

دبیرکل حزب اراده ملت ایران تاکید کرد: هنگامی که مردم احساس کنند تریبون نماز جمعه سیاسی شده است و برای کوبیدن رقیب و حمایت بی‌چون و چرا و توجیه طیف همسو با خود مورد استفاده قرار می‌گیرد، دیگر برای‌شان بی‌تاثیر خواهد شد و آن تاثیری که در وحدت امور باید داشته باشد، نخواهد داشت و  مدت‌هاست نماز جمعه از حرکت خودش فاصله گرفته است.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر