کد خبر: 120919
A
فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی:

ادعای فدراسیون فوتبال اردن درباره مرد بودن «زهره خدادی» کذب است

کنفدراسیون فوتبال آسیا شکایت فدراسیون فوتبال اردن درباره جنسیت دروازه‌بان تیم ملی زنان ایران را رد کرد. اردن مدعی شده بود که زهره کودایی مرد است و خود را به عنوان زن جا زده. ادعایی که در فضای مجازی جنجال برانگیز شد.

ادعای فدراسیون فوتبال اردن درباره مرد بودن «زهره خدادی» کذب است

به گزارش دیده بان ایران، فدراسیون فوتبال اردن شکایتی را علیه یکی از بازیکنان تیم ملی فوتبال زنان ایران تنظیم کرده و مدعی شده بود زهره خدادی، دروازه‌بان این تیم مرد است. این شکایت باعث شد کنفدراسیون فوتبال ‌آسیا وارد عمل شود و موضوع را بررسی کند.

خبرگزاری فارس به نقل از سایت "استاد الدوحه" قطر نوشت که بعد از درخواست فدراسیون اردن از کنفدراسیون فوتبال آسیا، این نهاد موضوع را بررسی کرد و در پاسخ به این شکایت گفت که زهره کودایی دروازه بان تیم ملی فوتبال ایران جنسیت زن دارد و شکایت اردنی ها مردود است.

حسین بن علی رئیس فدراسیون فوتبال اردن دو روز پیش در توئیتر خود شکایت علیه فدراسیون فوتبال ایران را مطرح کرد و با این ادعا جنجال بزرگی را علیه فوتبال ایران در فضای مجازی به وجود آورد .رئیس فدراسیون فوتبال اردن از کنفدراسیون فوتبال ‌آسیا درخواست کرده بود در باره جنسیت دستکم یکی از بازیکنان ایرانی تحقیق شود. نامه تلویحا گفته بود که زهره کودایی مردی است در لباس زن.

شکایت اردن چند هفته پس از انجام مسابقه دو تیم و پس از آن ارائه داده شد که تیم فوتبال زنان ایران تیم اردن را شکست داد و با این پیروزی برای اولین بار به جام ملت‌های آسیا صعود کرد. شکایت اردن اما سایه‌ای بر این پیروزی انداخت.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر