کد خبر: 120937
A
عضو کمیسیون برنامه و بودجه:

حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی مشکلات اقتصادی مردم را حل می کند

این نماینده مجلس حذف ارز ترجیحی را گامی مهم برای حل مشکلات اقتصادی مردم خواند و گفت: علیرغم اختصاص ارز ترجیحی به نهاده‌های دامی همچنان نهاده‌های دامی با قیمت بالا در میان دامداران توزیع می‌شود. بنابراین ارز جهانگیری شکست خورده و ادامه این سازوکار امکانپذیر نیست.

حذف ارز  ۴۲۰۰ تومانی مشکلات اقتصادی مردم را حل می کند

به گزارش دیده بان ایران؛ احسان ارکانی در خصوص مهمترین دستاوردهای دولت در ۱۰۰ روز اخیر گفت: قضاوت در مورد عملکرد دولت زود است. در ۱۰۰ روز اول، دولت‌ها بیشتر درگیر جابجایی‌ها، آسیب شناسی و بررسی مشکلات هستند.

وی افزود: عزم و اراده شخص رئیس جمهور و دولت در کنترل شیوع ویروس کرونا و واکسیناسیون عمومی اقدام بسیار و مهمی بود اگر دولت روحانی با این عزم و اراده وارد می‌شد، شاید خیلی زودتر این بیماری کنترل می‌شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: حضور میدانی و تحرک و پویایی شخص رئیس جمهور، معاون اول و وزرا در صد روز اخیر چشمگیر بوده است. مسئولان تراز اول در صد روز اخیر در سطح کشور و در میان جمعیت‌های کارگری، پرستاران و محرومان و زلزله زدگان حضور یافتند و دردها و مشکلات را از نزدیک و چهره به چهره شنیدند.

ارکانی گفت: مدیران دولت روحانی از پشت میزهای مدیریتی خود برای کشور تصمیم می‌گرفتند و به دلیل عدم تعامل با مردم، از مشکلات آنها اطلاع دقیق نداشتند. اطلاع دقیق و عینی از مشکلات مردم بسیار مهم است.

وی افزود: عزم و اراده برای حل مشکلات مردم در دولت وجود دارد و در میان مدت و بلندمدت شاهد نتایج حضور میدانی دولتمردان در میان مردم خواهیم بود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بر لزوم همگرایی بیشتر تیم اقتصادی دولت تاکید کرد و گفت: وزارت اقتصاد در حوزه پولی و مالی تصمیم گیر است و باید در این حوزه‌ها تصمیمات قاطع‌تری اتخاذ کند.

ارکانی گفت: خاندوزی تا زمانی که در مجلس حضور داشت شعارهایی در مورد تقویت بورس داشت. انتظار داریم که شاهد عملی شدن این شعارها توسط دولت و وزارت اقتصاد باشیم. اگر شعارهای دولت در این زمینه محقق نشود، مردم نسبت به این شعارها دلسرد خواهند شد.

وی با بیان اینکه فرصت ۱۰۰ روزه برای دولتِ تازه کار، فرصت کوتاهی است و فقط به آسیب شناسی مشکلات و انتصابات اختصاص می‌یابد، تصریح کرد: مشکلات اقتصادی باید اولویت بندی شود و بر اساس اینکه کدامیک از مشکلات در کمترین زمان ممکن قابل حل است در خصوص این مشکلات تصمیم گیری شود.

نماینده مردم نیشابور در مجلس با اشاره به فشار اصلاح طلبان مبنی بر ارائه گزارش صد روزه از سوی دولت به مردم گفت: دولت دست اصلاح طلبان نیست و این افراد منتقد دولت فعلی خواهند بود. هر دولتی که روی کار بیاید وظیفه اش حل مشکلات مردم است. اگر مشکلات معیشتی مردم حل نشود شعار اصلی دولت محقق نشده است.

ارکانی حذف ارز ترجیحی را گامی مهم برای حل مشکلات اقتصادی مردم خواند و گفت: علیرغم اختصاص ارز ترجیحی به نهاده‌های دامی همچنان نهاده‌های دامی با قیمت بالا در میان دامداران توزیع می‌شود. بنابراین ارز جهانگیری شکست خورده و ادامه این سازوکار امکانپذیر نیست.

منبع: مهر

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر