کد خبر: 12096
A
"دیده بان بان ایران" سوابق اعضای کابینه ترامپ را بررسی می کند؛

کابینه ترامپ را بهتر بشناسیم+ عکس

دونالد ترامپ در انتخاباتی جنجالی توانست بر رقیب خود هیلاری کلینتون پیروز شود و بعنوان رییس جمهور منتخب آمریکا کلید دار کاخ سفید به مدت چهار سال شود و روز جمعه ( 1 بهمن ماه) مراسم تحلیف وی است.

کابینه ترامپ را بهتر بشناسیم+ عکس

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ دونالد ترامپ در انتخاباتی جنجالی توانست بر رقیب خود هیلاری کلینتون پیروز شود و بعنوان رییس جمهور منتخب آمریکا کلید دار کاخ سفید به مدت چهار سال شود و روز جمعه ( 1 بهمن ماه) مراسم تحلیف وی است.

زندگینامه

دونالد ترامپ؛ میلیاردر فعال در عرصه املاک و مستغلات آمریکا، کسی که چندان در عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری جدی گرفته نمی شد، چهاردهم ژوئن ۱۹۴۶ در بخش کویینز نیویورک به دنیا آمد.

او پیش از موفقیت در رقابت ریاست جمهوری به عنوان یک تاجر، نویسنده، سرمایه‌گذار و مجری تلویزیون شناخته شده است.

موضوعی که توجه بسیاری را درباره این میلیاردر آمریکایی به خود جلب کرده دارایی‌های وی است. سرمایه ترامپ ۷۰ ساله طبق آخرین بررسی های مجله فوربس ۳٫۷ میلیارد دلار تخمین زده شده است.

 

بخشی از دارائی های وی به نقل از مجله فوربس به شرح زیر است:

– برج ترامپ – نیویورک به ارزش ۴۷۱ میلیون دلار

– هتل بین المللی ترامپ – واشنگتن به ارزش ۲۲۹ میلیون دلار

– هتل بین المللی ترامپ – لاس وگاس به ارزش ۱۵۶ میلیون دلار

– عمارت مجلل شخصی- وستچستر نیویورک به ارزش ۳۷٫۵ میلیون دلار

– ۳ مجموعه ورزشی گلف- در دو کشور ایسلند و اسکاتلند به ارزش ۸۵ میلیون دلار

– ۱۰ زمین گلف- در ۶ ایالت به ارزش ۲۲۵ میلیون دلار

– کالاهای تولیدی با برند ترامپ از جمله: پوشاک مردانه، آب معدنی، عطر، قهوه و …- به ارزش ۱۴ میلیون دلار

– دو هلیکوپتر شخصی مدل S-76B، هواپیمای بوئینگ ۷۵۷ و هواپیمای جت- جمعاً به ارزش ۳۵ میلیون دلار

وی دانش آموخته دانشگاه پنسیلوانیا در مقطع کارشناسی اقتصاد است.

ترامپ کاندیداتوری خود را برای انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا به عنوان جمهوریخواه اعلام کرد.

دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ به عنوان نامزد حزب جمهوریخواه با هیلاری کلینتون نامزد حزب دمکرات به رقابت پرداخت و در این انتخابات که روز سه شنبه ۸ نوامبر ۲۰۱۶ (۱۸ آبان ۱۳۹۵) برگزار شد با کسب ۵۹۰۴۱۲۵۰ رای (چهل و هفت ونیم درصد آرا) و ۲۸۹ رای الکترال در مقابل ۵۹۱۷۷۳۰۳ رای(چهل و هفت وشش دهم درصد آرا) ۲۱۸ رای الکترال رقیب خود ،برای مدت چهارسال – که از ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷‌ ( اول بهمن ۱۳۹۵) آغاز می شود – به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا انتخاب شد.

کابینه پیشنهادی 

دونالد ترامپ در حالی بر مسند ریاست جمهوری آمریکا تکیه می زند که کابینه ای مملو از میلیاردرها و ژنرال هایی با مواضع ضد ایرانی را برای دولت جدید ایالات متحده آمریکا انتخاب کرده است.

در ادامه به برخی از چهره های شاخص دولت وی اشاره خواهد شد:

 

 وزارت دفاع- ژنرال جیمز مَتیس

جیمز متیس

ژنرال چهار ستاره ای که به سگ دیوانه معروف است. وی در جنگ کویت، افغانستان و عراق مشارکت داشته است.

مَتیس پس از ۴۴ سال خدمت در ارتش در دولت اوباما بازنشسته شد. برخی از تحلیلگران دلیل بازنشستگی ژنرال مَتیس در دولت اوباما را اصرار و توصیه وی بر درگیری نظامی با جمهوری اسلامی ایران می‌دانند.

 

وزارت خزانه داری- استیون منوچین

 

مونجین

منوچین، بانکدار سابقی که هم اکنون در زمینه تهیه کنندگی فیلم های هالیوودی مشغول فعالیت است و همچنین در جریان کمپین های انتخاباتی به عنوان مدیر امور مالی ستاد دونالد ترامپ انتخاب شده بود.

 

دادستان کل- جف سشنز

 

جف

سناتور ایالت آلاباما، از نخستین سناتورهای حامی کمپین دونالد ترامپ که از سال ۱۹۹۷ به عضویت مجلس سنای آمریکا در آمده است. وی از مخالفان اظهارات نژادپرستانه رئیس جمهور جدید آمریکا به ویژه در خصوص ممنوعیت ورود مسلمانان به این کشور است.

 

وزارت بازرگانی- ویلبر راس

 

سرمایه گذار و میلیاردر ۷۸ ساله؛ از تخصص های وی خرید شرکت های ورشکسته این کشور با پیش بینی سودآوری آن ها و احیای مجدد این گونه شرکت ها به ویژه در حوزه های فولاد و زغال سنگ است. ارزش دارائی های وی ۳ میلیارد دلار برآورد شده و دارای مجموعه های نفیس هنری با ارزش تقریبی ۱۵۰ میلیون دلار می باشد.

وی به شدت از تصمیم ترامپ در مورد تجدید نظر در معاهده های تجاری آمریکا از جمله نفتا و حتی لغو برخی از این معاهدات طرفداری کرده است.

 

وزارت کار- اندرو پازدر

مدیر عامل ۶۶ ساله، مدیر عامل رستوران‌های سی‌کی‌ئی که از مخالفان بالا بردن حداقل مزد است. وی در برخی از کسب و کارهای موفق خود متهم به تخطی از قانون کار است.

به نظر، پازدر در مقام وزیر کار، تمایل به مقاومت در برابر فشارهای ناشی از افزایش حقوق در صنایع کم درآمد را دارد.

 

وزارت آموزش- بتسی دیواس

بستی دوس

گزینه میلیاردر ترامپ برای وزارت آموزش آمریکا علاقه بسیار شدیدی به خصوصی‌سازی و صرف منابع مالیاتی در مراکز آموزشی خصوصی دارد و در این زمینه شهرت زیادی دارد.

بتسی دیواس در رقابت های انتخاباتی درون حزبی جمهوری‌خواهان از مارکو روبیو و جب بوش حمایت کرده بود.

این میلیاردر اهل ایالت میشیگان، درباره ترامپ گفته بود “او (اصول) حزب جمهوری‌خواه را نمایندگی نمی‌کند.”

 

 

وزارت بهداشت و خدمات انسانی- تام پرایس

 

تامپ پرایس

تام پرایس۶۲ ساله، جراح ارتوپد، شش دوره در کنگره نماینده بوده است.

پرایس در دوسال گذشته ریاست کمیته بودجه مجلس نمایندگان آمریکا را بر عهده داشته و در صورتی که از سوی سنا تایید شود، نقش کلیدی را در تلاش های جمهوری خواهان برای لغو و ارائه گزینه جایگزینی برای قانون بیمه های درمانی اوباما ایفا خواهد کرد.

 

وزارت امور خارجه- رکس تیلرسون

رکس تیلرسون

رئیس هیئت مدیره و مدیر ارشد اجرایی ابرشرکت نفت و گاز آمریکایی اکسان‌موبیل است.

ترامپ در یکی از مصاحبه هایش با فاکس نیوز از وی به عنوان فردی یاد می کند که مسئول بزرگ ترین شرکت دنیاست.

تیلرسون به واسطه یکی از معاملات نفتی با روسیه، از سوی ولادیمیر پوتین، نشان دوستی این کشور را دریافت کرده-نشان دولتی روسیه که به فرمان رئیس جمهور این کشور در سال ۱۹۹۴ ایجاد شد تا به اتباع خارجی اعطا شود که کار، اعمال و تلاش هایشان با هدف بهتر کردن روابط با فدراسیون روسیه و مردم آن است.

نکته جالب توجه درباره تیلرسون این است که وی هیچ سطحی از تجربه در امور سیاسی و دولتی ندارد.

 

وزارت ترابری- ایلین چاو

اس ال نجو

وزیر کار دولت جورج دبلیو بوش از سال های ۲۰۰۹-۲۰۰۱ و نخستین زن آمریکایی-آسیایی که برای سمت وزارت به کار گرفته شده است و تصدی مقام وزارت وی در دولت بوش طولانی ترین زمانی است که از جنگ جهانی دوم تا کنون کسی توانسته در چنین جایگاهی فعالیت کند.

همسر چاو یکی از قدرتمندترین افراد در واشنگتن یعنی میچ مکانل است، که رهبری اکثریت مجلس سنای آمریکا را از سال ۱۹۹۳ تا کنون در اختیار دارد.

 

سازمان امنیت ملی- دن کوتس

دان کوتز

سناتور بازنشسته ایالت ایندیانا، که به تازگی دوره شش ساله خود را در سنای آمریکا تکمیل کرده و عضو کمیته های اطلاعاتی و دفاعی نیز بوده است.

وی در زمان ریاست جمهوری جرج دبلیو بوش نیز سفیر آمریکا در آلمان بوده است.

برخی از مقامات اطلاعاتی آمریکا با استقبال از انتخاب کوتس ۷۳ ساله اظهار امیدواری کردند که انتخاب او نشانه ای از تلاش ترامپ برای بهبود روابط با جامعه اطلاعاتی آمریکا پس از ماه‌ها خصومت برسر ارزیابی جامعه اطلاعاتی این کشور درخصوص نفوذ سایبری روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا باشد.

وی پس از توافق هسته ای با ایران در اظهارنظری گفت: عدم توافق با تهران بهتر از توافق کنونی بود.

 

سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)- مایک پومپئو

 

پمپئو

ترامپ نماینده کانزاس و افسر سابق ارتش،‌ را به عنوان نامزد خود برای این پست معرفی کرده است.

پومپئو عضو کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان و منتقد جدی هیلاری کلینتون در جریان تحقیقات کنگره درباره حمله به مجموعه دیپلماتیک آمریکا در بنغازی،‌ لیبی، در سال ۲۰۱۲ بود.

وی دارای مواضع تند ضد ایرانی است و در اظهار نظری در صفحه توئیتر خود درباره توافق هسته ای نوشت: چشم ‌به راه لغو این توافق فاجعه ‌بار با بزرگترین حامی دولتی تروریسم هستم.

 

مراسم روز تحلیف

 

بیستم ژانویه ۲۰۱۷، روزی که پس از مدت ها هیاهو، چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا و یکی از جنجالی ترین رؤسای جمهور این کشور قدرت را به دست می گیرد.

این میلیاردر، تاجر، سرمایه گذار و رئیس جمهور فعلی ایالات متحده علاوه بر اظهارات تند، کابینه پر هیاهو، در جریان برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری خود نیز خبرساز شده است.

کمیته برگزاری مراسم تحلیف ترامپ، ۱۰۰ میلیون دلار برای برگزاری این مراسم گردآوری کرده اند، که این رقم بیش از میزان هزینه شده در دو مراسم تحلیف رئیس جمهور قبلی یعنی باراک اوباما بوده است.

گزارش از سجاد صفری

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر