کد خبر: 120989
A

یک رودخانه در استان گلستان سند دار شد

رئیس کل دادگستری گلستان گفت که با پیگیری شورای حفظ حقوق بیت‌المال و تلاش اداره‌کل ثبت اسناد و املاک، نخستین سند مالکیت رودخانه‌های گلستان به نام رودخانه "گز وطنا" در غرب این استان به مساحت ۳۴ هکتار صادر شد .

یک رودخانه در استان گلستان سند دار شد

به گزارش دیده بان ایران؛ حیدر آسیابی در همین رابطه افزود: برای حفظ حریم و بستر این رودخانه و جلوگیری از رودخانه خواری ، سه فقره سند مالکیت این رودخانه در شهرستان های بندرگز ، ترکمن و کردکوی به نام دولت به نمایندگی شرکت آب منطقه‌ای گلستان صادر گردید.

رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به ضرورت تثبیت حریم و بستر رودخانه ها برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و کاستن از خسارت های سیل، از مسئولان آب منطقه ای استان خواست برای سنددار شدن همه رودخانه های استان با اداره کل ثبت اسناد و املاک استان همکاری کنند .

آسیابی ادامه داد: صدور سند تالاب ها ، جنگل ها، مراتع و سواحل گلستان نیز در حال انجام است و تاکنون یک میلیون و ۲۵۴ هزار هکتار معادل  ۹۹ درصد این عرصه ها ، حدنگاری و تثبیت شده و یک درصد باقی مانده نیز تا پایان آبان ماه امسال حدنگاری خواهد شد.

یک ماه پیش هم سند تالاب های بین المللی آلاگل و آلما گل گنبدکاووس به مساحت ۲ هزار هکتار به نام سازمان جنگل ها و مراتع کشور صادر شده بود.

در گلستان سه هزار کیلومتر رودخانه جریان دارد./ ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر