کد خبر: 121001
A

کشک از لیتری ۳۰ هزار تومان گذشت+جدول قیمت

هر لیتر کشک طی یک‌سال گذشته بین ۴۵ تا ۹۰ درصد افزایش قیمت داشته است.

کشک از لیتری ۳۰ هزار تومان گذشت+جدول قیمت

به گزارش دیده بان ایران؛ مقایسه قیمت امسال کشک با نرخ‌های سال گذشته نشان می‌دهد از دی‌ماه پارسال تا امروز، کشک نیز همپای دیگر اقلام لبنی با شتاب در حال افزایش قیمت بوده و در برخی برند‌ها رشد قیمت این محصول به بیش از ۹۰ درصد رسیده است.

قیمت هر لیتر کشک تا پاییز سال قبل بین ۲۰ تا ۲۴ هزار تومان بود درحالی‌که امروز این قیمت به ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان رسیده است.

البته در بعضی از برند‌ها افزایش قیمت زیر ۵۰ درصد بوده، به‌طور مثال هر شیشه ۲۳۵ گرمی کشک کامبیز تا آذر‌ماه سال گذشته ۹.۶۰۰ تومان قیمت داشت و حالا ۱۴.۵۰۰ قیمت خورده است که حدود ۴۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

پاکت‌های یک‌لیتری کشک بیژن هم ظرف یک‌سال اخیر از ۲۴ هزار تومان به ۳۵ هزار تومان رسیده‌اند که ۴۵ درصد تغییر قیمت را نشان می‌دهد، اما در برخی از محصولات رشد قیمت از ۹۰ درصد بیشتر بوده که کشک سیر و نعنای سمیه ازجمله آنهاست. این محصول امروز ۱۵.۵۰۰ تومان قیمت دارد درحالی‌که تا سال قبل ۸ هزار تومان به فروش می‌رسید.

کشک از محصولات یارانه‌ای محسوب نمی‌شود و قیمت گذاری آن متناسب با هزینه‌های تولید، بر عهده شرکت‌های تولیدکننده است که با هماهنگی ستاد تنظیم بازار انجام می‌شود.

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر