کد خبر: 121007
A

علیرضا زندیان: برای موفقیت دولت دیروز به «مسعود فیاضی» رای ندادیم

نماینده بیجار در مجلس شورای اسلامی در نطق امروز خود در مجلس گفت: عدم رای اعتماد روز گذشته مجلس به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش نه به دولت ولایی جنابعالی نبود بلکه کمک هرچه بیشتر به موفقیت دولت سیزدهم و صیانت و حمایت از جایگاه مهم و خطیر یکی از مهمترین وزارت خانه های یعنی آموزش و پرورش و دفاع از حقوق فرهنگیان و دانش آموزانی است که منتخبان خویش را برگزیده تا بر مبنی آنچه لازم است، عمل نماید.

علیرضا زندیان: برای موفقیت دولت دیروز به «مسعود فیاضی» رای ندادیم

به گزارش دیده بان ایران؛ علیرضا زندیان نماینده بیجار در مجلس شورای اسلامی در جلسه صحن علنی امروز (۲۶ آبان ماه) مجلس و در نطق میان دستور خود خطاب به رئیس جمهور گفت: مجلس انقلابی دوره یازدهم به خود می‌‎بالد، همچنان که از حضرتعالی جهت حضور  در صحنه رقابت انتخابات ریاست جمهوری دعوت نمود و در معرفی اولیه کابینه نیز نهایت همکاری و حمایت را به عمل آورد اما در عین حال بنا بر رسالت و وظیفه انقلابی خویش عمل می‌نمایند.

نماینده بیجار در مجلس ادامه داد: عدم رای اعتماد روز گذشته مجلس به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش نه به دولت ولایی جنابعالی نبود بلکه کمک هرچه بیشتر به موفقیت دولت سیزدهم و صیانت و حمایت از جایگاه مهم و خطیر یکی از مهمترین وزارت خانه های یعنی آموزش و پرورش و دفاع از حقوق فرهنگیان و دانش آموزانی است که منتخبان خویش را برگزیده تا بر مبنی آنچه لازم است، عمل نماید.

وی افزود: بنابر این مجلس انقلابی همچنان حامی و کمک حال دولت ولایی بوده و ذره ای در راستای اعتلای نام و عظمت انقلاب اسلامی کوتاه نخواهد آمد و در نظارت بر عملکرد کلیه دستگاه‌های اجرایی و در خدمت به آحاد مردم عزیز جای تعارفی وجود نداشته و به وظیفه ذاتی خود عمل خواهد نمود. بنابر این از جنابعالی انتظار داریم هر چه سریع‌تر نسبت به معرفی گزینه توانمند وزارت آموزش و پرورش از بدنه جامعه فرهنگیان عزیز اقدام کند تا بیش از این وقفه در مدیریت این نهاد مهم به وجود نیاید.

زندیان ادامه داد: نام گذاری سال ۱۴۰۰ با عنوان تولید، "پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها" به عنوان ابزار واقع بینانه جهت غلبه بر مشکلات اقتصادی صورت پذیرفت. در این شعار تقویت و حمایت هدفمند از تولید داخلی به عنوان مهمترین هدف در نظر گرفته شد و حمایت ها و مانع زدایی ها نیز در دو سطح قرار گرفت. سطح اول رفع موانع موجود و سطح دوم پشتیبانی‌هایی که لزوما باید متناسب با شرایط کشور در جهت افزایش هدفمند کمی و کیفی تولید با فعال کردن ظرفیت‌های خالی این بخش و افزایش ظرفیت در رشته فعالیت های صنعتی دارای اولویت با هدف اشباع بازار داخل و بازارهای صادراتی مشخص و با تکیه به توانمندی ها و ظرفیت های داخلی انجام پذیرد.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر شرایط کرونایی را لحاظ کرده و تحریم را هم موثر بدانیم قطعا در خصوص نحوه اجرای برنامه‌ها باید توسط دستگاه‌ها و نهادهای اجرای دولت گزارشی ارائه شود. بنابراین از ریاست جمهوری درخواست می‌کنم تا قبل از پایان سال ۱۴۰۰ گزارشی کارشناسانه و دقیق از عملکرد سطوح مختلف دولت در اجرایی نمودن اهداف یعنی حمایت، پیشتیبانی و مانع زدایی از تولید در بخش های سه گانه اقتصاد، خدمات، صنعت و کشاورزی و بطور کلی تحقق آن به مجلس شورای اسلامی ارائه نماید تا بر این اساس میزان پایبندی، اهتمام و توجه دولت های دوازدهم و سیزدهم به نام گذاری سال ۱۴۰۰ توسط مقام معظم رهبری سنجیده و ترک فعل و کم کاری دستگاه‌ها مشخص گردد.  

عضو مجمع نمایندگان استان کردستان افزود: در تاریخ ۱۴۰۰/۴/۱۹ با امضای معاون اول رئیس جمهور مصوبه مربوطه به تخصیص اعتبار امهال و اعطای تسهیلات برای مدیریت خشکل‌سالی دربخش کشاورزی ابلاغ گردید اما متاسفانه با گذشت ۴ ماه، این مصوبه هنوز در پیچ و خم اجرا بوده و بانک های عامل به ویژه بانک کشاورزی هیچ گونه اقدام و همکاری در خصوص بخشودگی سود و کارمزد و جریمه وام های دریافتی کشاورزان خسارت دیده از خشک سالی نداشته است. لذا در این شرایط که کشاورزان از یک سو با کمبود نقدینگی برای تامین نهادها در سال زراعی پیش رو مواجه بوده و از سوی دیگر  با اقدامات قهری بانک کشاورزی برای پرداخت وام ها روبرو هستند، از ریاست جهور تقاضا دارم دستور فرمایند بانک مرکزی به فوریت نسبت به اجرای این قانون اقدام و دلایل تاخیر و عدم همکاری بانک به ویژه بانک کشاورزی را اعلام نماید.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد: با دقت نظر و بررسی گزارش‌های وضعیت اجرایی بودجه در ۸ ماه منتهی به آبان ۹۹ نشان از تخلفات و انحرافات از اهداف بودجه بوده که به پاره ای از آنها اشاره می‌کنم.به دلیل ضعف در کنترل های داخلی در دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان اخذ اطلاعات به صورت شفاف به خصوص در بخش سلامت و به ویژه در تحول نظام سلامت امکان پذیر نبوده لذا عدم اقدام موثر رئیس دانشگاه موجب ابهام در مسائل مالی گردیده است. عدم اقدام به موقع و موثر در اجرای ماده ۱۰۰ آیین نامه مالی و معاملاتی دانشگاه‌ها و دانشکده های علوم پزشکی موجب عدم ایجاد و توسعه فعالیت های شرکت های دانش بنیان گردیده است.

وی همچنین افزود: در بخش صنعت و معدن عدم شناسایی و اعمال حساب درآمدهای ناشی از  حقوق دولتی معادن در دفاتر و عدم وجود سیستم مناسبی که حق شناسایی و ارزیابی اعمال ضرر و زیان ناشی از دیر کرد مطابات و عدم ارائه برنامه مدون در اجرای برنامه راهبری وزارت صنعت، معدن و تجارت به طرح‌های اولویت دار بر اساس مزیت و پتانسیل دیده نمی‌شود. جناب آقای رئیسی؛ وقتی در استان کردستان مدیران قبلی در راس امور اعتقادی به سیاست های دولت شما ندارند و هر چه بیشتر موجب پس رفت امور شده اند، نارضایتی مردم و مشکلات عدیده ای را به وجود آورده‌اند، تاخیر در عدم تغییرات مدیریتی هیچ توجیهی ندارد.

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر