کد خبر: 121008
A

حمایت یک کارگردان از اصغر فرهادی/ داودنژاد: بیهوده گویی‌های حاشیه‌ای را به دل مگیر

کارگردان مطرح و پیشکسوت سینمای ایران یادداشتی خطاب به اصغر فرهادی منتشر کرد و در آن آورده "آنچه به دست تو در سینما انجام می شود همه آن چیزی ست که سینمای ایران برای اعتلا و غلبه بر دوگانه سازی تاریخی هنر و صنعت و یا هنر و تجارت به آن نیاز دارد.".

حمایت یک کارگردان از اصغر فرهادی/ داودنژاد: بیهوده گویی‌های حاشیه‌ای را به دل مگیر

به گزارش دیده بان ایران؛ علیرضا داود نژاد کارگردان مطرح و پیشکسوت سینمای ایران یادداشتی خطاب به اصغر فرهادی  منتشر کرد .

متن کامل این یادداشت به شرح زیر است
فرهادی نازنین
انچه به دست تو در سینما انجام می شود همه آن چیزی ست که سینمای ایران برای اعتلا و غلبه بر دوگانه سازی تاریخی هنر و صنعت و یا هنر و تجارت به آن نیاز دارد. سینمایی اندیشه‌ورز و حرفه ای که راه ورود گرمای زندگی انسانی را به شخصیت ها، میزانسن، قاب بندی، تدوین، ضرباهنگ و لحن و بیان فیلم باز می کند و از فوت و فن جهانی روایت گری و رویت پذیری اگاه است. سینمایی فارغ از کلیشه های رایج در بازار ها و جشنوارها – ازجمله سکس و خشونت- که راه خود را می رود و با احترام به انسان و رافت به نوع بشر قصه های خود را باز می گوید. سینمایی که از عوام تا خواص همه را با علاقه به پای فیلم هایش می نشاند و صدای سخن گفتن ایرانی را در تالار های نمایش جشنواره های بزرگ دنیا طنین انداز می کند و برگزیدگان سینما را به احترام و تشویق بر پا می دارد. سینمایی مورد احترام نخبگان و محبوب القلوب مردم ایران که می تواند اختناق سیاه کرونا را بشکند و دیوار ترس را فرو بریزد و مشتریان را به گیشه ها و مخاطبان را به سالن ها ی سینماباز گرداند.
استاد بزرگوار ،فرهادی نازنین ، اصغرعزیز
تو همان فیلمسازی هستی که سینمای ایران انتظار او را کشیده است و اینک به عنوان نمونه ای موفق در جشنواره ها و بازارهای داخل و خارج برای امروز و فردای خود به آن نیاز دارد. فیلمسازی که نه تنها اعجاب دنیا، توجه ملت و غبطه نگارنده را بر می انگیزد بلکه حسادت حاسدان و نفرت بخیلان و دشمنی هنر ستیزان را نیز تحریک می کند. پس کماکان بیهوده گویی های حاشیه ای را به دل مگیر، غمگین مباش، ببخش و به سیاقی که می دانی فاصله بگیر و در قاب بگذار و به عبرت تماشاکن و باحافظ شیرین سخن هم صداباش که:
از طعنه حسود نگردد عیار من
چون زر اگر برند مرا در دهان گاز!

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر