کد خبر: 12102
A

آیت الله علم الهدی: استفاده از دفترچه بیمه دیگران از نظر شرعی حرام است

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با تاکید بر اینکه استفاده از دفترچه بیمه دیگران از نظر شرعی حرام است گفت: برخورد مردم با تامین اجتماعی برخورد با یک تشکیلات خیریه است.

آیت الله علم الهدی: استفاده از دفترچه بیمه دیگران از نظر شرعی حرام است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران،  آیت الله سیداحمد علم الهدی ظهر چهارشنبه در دیدار با مدیران سازمان تامین اجتماعی  با بیان اینکه طبق مراجعاتی که به ما می شود، از وضعیت بیمارستان‌ها مطلع می‌شویم، اظهار کرد: تامین اجتماعی بحث تامین امنیت و معیشت را پوشش می‌دهد و این باید مورد توجه قرار گیرد. 

وی با تاکید بر اینکه استفاده از دفترچه بیمه دیگران از نظر شرعی حرام است، ادامه داد: برخورد مردم با تامین اجتماعی برخورد با یک تشکیلات خیریه است و برخورد معامله‌ای نیست.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی از پرداخت نکردن بیمه کارگران توسط کارفرمایان ابراز تاسف کرد و افزود: وجود این مساله سبب مخدوش شدن آینده فرد کارگر می شود و این به این معنی است که هزینه انرژی فرد را در ۴۰ سالگی به بعد نمی‌دهد و همچنین کارفرما نیز خود را مدیون می کند.

وی عنوان کرد: سازمان تامین اجتماعی متاسفانه تبدیل به حیاط خلوت دولت‌ها شده است.

آیت الله علم الهدی در ادامه گفت: باید در مراکزی که مردم مراجعه می‌کنند از روش‌های فرهنگ‌سازی برای روشن کردن مردم نسبت به غیر قانونی بودن و غیر شرعی بودن استفاده از حقوق دیگران در خدمات بیمه‌ای استفاده شود.

منبع: مهر

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر