کد خبر: 121130
A

هر لیر ترکیه ۱۱/۳ دلار شد

رزش لیر ترکیه روز پنجشنبه شش درصد سقوط کرد و با ثبت رکورد جدیدی، به ۱۱/۳ لیر در برابر هر دلار آمریکا رسید لیر ترکیه از هشت ماه گذشته تاکنون در پی نگرانی سرمایه‌گذاران، حدود یک‌سوم ارزش خود را در مقابل دلار از دست داده است

هر لیر ترکیه ۱۱/۳ دلار شد

به گزارش سایت دیده بان ایران از رویترز، ارزش لیر ترکیه روز جمعه برای سومین بار سقوط کرد و به کمترین رقم در تاریخ این ارز رسید.

به دنبال نگرانی سرمایه گذاران در مورد سیاست پولی این کشور پس از اینکه بانک مرکزی ترکیه در ماه سپتامبر کاهش نرخ بهره را آغاز کرد، هر دلار به بیش از 10 لیر رسید.

سرمایه‌گذاران نگران هستند، بانک مرکزی این کشور بار دیگر نرخ بهره بانکی را کاهش دهد.

ارزش لیر در سال جاری میلادی بیش از 25 درصد کاهش یافته است و به 10 لیر در برابر دلار رسیده است. ارزش لیر در روز پنج شنبه 9.92 دلار بود.

لیر در بازارهای نوظهور بدترین عملکرد را داشته است و دو سوم ارزش خود را در 5 سال گذشته از دست داده است. این امر سبب شده تا به همراه تورم دو رقمی، درآمد خانوارهای ترک کاهش پیدا کند

به گزارش فارس، اردوغان چند سالی است که به‌شدت با افزایش نرخ بهره مخالف است و هر کس را که در این مسیر با وی مخالفت کند، از رئیس کل بانک مرکزی گرفته تا مدیران ارشد آن را از سر راه برمی‌دارد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر