کد خبر: 121381
A

نماینده مجلس: با قیمت گذاری دستوری اجناس نمی توان کشور داری کرد

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس یازدهم گفت: قیمت گذاری دستوری در هیچ کجای دنیا جواب نمی دهد.

نماینده مجلس: با قیمت گذاری دستوری اجناس نمی توان کشور داری کرد

به گزارش دیده بان ایران؛ محمد سبزی، عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس یازدهم گفت: با قیمت گذاری دستوری اجناس نمی توان کشور داری کرد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی در عین حال افزود: اما گاهی دولت ناگزیر از این کار است چرا که در برخی مواقع نبض بازار در حال خارج شدن از دست دولت است و در این مواقع حکومت از باب حکمرانی باید ورود کند.

او ادامه داد: اما به صورت کلی، قیمت گذاری دستوری در هیچ کجای دنیا جواب نمی دهد.

حجت الاسلام سبزی در ادامه به عدم نظارت دولت بر بازار انتقاد کرد و افزود: متاسفانه نوعی عدم نظارت و رهاشدگی بازار، باعث احساس ناخوشایند در مردم شده است. به نحوی که هر کسی هر جنسی را به هر قیمتی که تمایل دارد، می فروشد و این عدم نظارت باعث حس نارضایتی در مردم می شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس یازدهم توضیح داد: در یک محله مثلا در یک خیابان یک کالا را یک قیمت می فروشند و مغازه دیگر، قیمتی متفاوت از خیابان دیگر همان کالا را به فروش می رساند. اقدامی که ناشی از آشفتگی بازار است و حتما باید دولت نسبت به آن ورود کند.

نماینده روحانی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس یازدهم برای کنترل و نظارت بیشتر دولت بر بازار پیشنهاد داد: برای سامان دادن به این وضعیت، رئیس جمهوری باید با بسیج تفاهم نامه ای را به صورت حساب شده و کنترل شده منعقد کند. یعنی افرادی را آموزش دهد تا نظارت ها بر بازار بیشتر شود و کسانی که گران فروشی و احتکار می کنند جریمه شوند تا احساس نکنند نظارتی وجود ندارد و همه چیز رها شده است.

منبع: مدارا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر