کد خبر: 121387
A

نشریه سپاه: بسیجی نباید محافظه‌کار باشد

نشریه وابسته به معاونت سیاسی سپاه نوشت: بسیجی اگر محافظه‌کار شود، دیگر جرئت و جسارت حضور در میدان‌های سخت را نخواهد داشت.

نشریه سپاه: بسیجی نباید محافظه‌کار باشد

به گزارش دیده بان ایران؛ نشریه اخبار داخلی سپاه نوشت: عمل بسیجی برآمده از علمی یقینی و ایمانی راسخ است که قدم‌های بسیجی را در وسط میدان استوار کرده است و آنچه می‌تواند این قدم‌های راسخ را سست کند، موریانه تردید و شبهه است که گرفتار آمدن در گرداب آن حاصلی جز انفعال و وادادگی و پشیمانی و خروج از معرکه نخواهد بود!  یکی از مهم‌ترین آفات در این مسیر، «محافظه‌کاری» است. این خطر تا آنجایی است که امام خامنه‌ای می‌فرمایند: «محافظه‌کاری و اکتفای به آنچه داریم و نداشتن همت و بلندپروازی در همه زمینه‌های فکر و فرهنگ، قتلگاه انقلاب است». بسیجی اگر محافظه‌کار شود، دیگر جرئت و جسارت حضور در میدان‌های سخت را نخواهد داشت.

این نشریه در ادامه مطلب خود می نویسد: حرکت انقلابی اقدامی عاقلانه و متعادل است که از دایره افراط‌وتفریط به دور است و به همین خاطر است که به خانه مقصود می‌رسد! اما در این مسیر بسیجیان اگر در دام زیاده‌خواهی و افراطی‌گری اسیر شوند، خیلی زود اعتبار خود را از دست ‌داده و در جاده انحطاط و هلاکت خواهند افتاد و حاصل آن جریانی انحرافی خواهد بود که جز ضربه زدن به آرمان‌ها و انفعال و بدنامی دستاوردی نخواهند داشت. حکیم انقلاب انذار می‌دهد که «جوان‌های انقلابی بدانند؛ همان‌طور که کناره‌گیری و سکوت و بی‌تفاوتی ضربه می‌زند، زیاده‌روی هم ضربه می‌زند؛ مراقب باشید زیاده‌روی نشود». موارد برشمرده تنها برخی از خطراتی است که پیش روی حرکت بسیج و بسیجیان قرار دارد که برای دور ماندن شجره طیبه از این آفات، هوشمندی لازم است. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر