کد خبر: 121432
A
دیده بان ایران:

روزنامه اصولگرا: سفر «گروسی» به تهران سازنده بود/ بلومبرگ: مذاکرات ایران ومدیرکل آژانس شکست خورد

پس از دیدار رافائل گروسی با مقامات جمهوری اسلامی در تهران رسانه های اصولگرا در حالی رضایت خود از روند مذاکرات را بازتاب می دهند که رسانه های غربی از شکست این مذاکرات خبر داده اند.

روزنامه اصولگرا: سفر «گروسی» به تهران سازنده بود/ بلومبرگ: مذاکرات ایران ومدیرکل آژانس شکست خورد

به گزارش دیده بان ایران؛ مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی روز گذشته در حالی با محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی دیدار و گفت وگو کرد که اسلامی در نشست خبری اش با گروسی مدعی شد: مدیرکل آژانس انرژی اتمی، چندین‌بار در صحبت ها تاکید کرده است که هیچ انحرافی در برنامه‌های هسته ایران مشاهده نکرده‌اند.»

روزنامه رسالت هم در همین رابطه با اختصاص تیتر یک شماره امروز خودش نوشت: سفر گروسی به تهران، قبل از نشست شورای حکام آژانس و همچنین یک هفته قبل از آغاز مذاکرات ایران و ۱+۴ در وین انجام‌شده است و برای اولین بار با حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد. بر اساس شنیده‌ها، دیدارهای امروز مدیرکل آژانس در تهران خوب و همراه با توافقات سازنده‌ای بوده. مقامات ایرانی اعلام کرده‌اند که تهران متعهد به همکاری فنی با آژانس است؛ درعین‌حال از آژانس دعوت کرده‌اند که در دایره فنی بماند. مقامات ایرانی این سفر را در چارچوب همکاری‌های فنی بین ایران و آژانس عنوان کردند و مدیرکل آژانس هم هدف آن را بررسی موضوعات مورد دغدغه طرفین عنوان کرده است.

این ادعا در حالی مطرح می شود که خبرگزاری بلومبرگ شب گذشته در گزارشی با عنوان "بازرسان هسته ای آژانس بین المللی انرژی اتمی در آستانه مذاکرات وین به سفر ایران پایان دادند" خبر از شکست و بی نتیجه بودن مذاکرات رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی هسته ای داده است.

 

بلومبرگ در پایان گزارش خود مدعی شده: "دیپلمات‌های غربی برای ماه‌ها هشدار داده‌اند که عدم همکاری ایران با بازرسان می‌تواند منجر به صدور حکم از سوی شورای حکام  شود، اقدامی که این پتانسیل را دارد که پرونده هسته‌ای این کشور را به شورای امنیت سازمان ملل بازگرداند. ایران می‌گوید چنین اقدامی احتمال رو به کاهش احیای توافق هسته‌ای تاریخی 2015 خود موسوم به برجام را با چین، فرانسه، آلمان، روسیه، بریتانیا و ایالات متحده کاهش می‌دهد."

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر