کد خبر: 121437
A

دبیرکل یک حزب اصولگرا: ما «دولت در سایه» تشکیل داده ایم

کنعانی مقدم دبیرکل حزب سبز می گوید: حزب ما بعد از انتخابات هم فعالیت داشت و دولت در سایه را با هدف هم فکری شکل دادیم تا راهکار های لازم به منظور مشورت به دولت داده شود.

دبیرکل یک حزب اصولگرا: ما «دولت در سایه» تشکیل داده ایم

به گزارش دیده بان ایران؛ "حسین کنعانی مقدم"، فعال سیاسی اصولگرا، درمورد انفعال احزاب  در حال حاضر و رویکرد صرفا انتخاباتی آنها طی سالهای گذشته گفت: در ساختار سیاسی کشور، حزب معنی و مفهوم خود را از دست داده است و عمدتا چیزی بیش از زینت مجالس نیست و وقتی می‌بینیم که دولت هایی بر سر کار می آیند و اعلام می‌کنند که ما هیچ گونه وابستگی حزبی نداریم و طرفدار جریانی نیستیم، عملا احزاب را از ساختار سیاسی کشور خارج می کنند و به عبارتی بودن یا نبودن احزاب در سپهر سیاسی کشور معنی خاصی ندارد.

وی اضافه کرد: وقتی در رفع مشکلات احزاب را جدی نمی گیرند، نباید توقع داشت تا احزاب در تصمیمات سیاسی کشورمان در ایام بعد از انتخابات، فعالیت موثر تری داشته باشند. احزاب وقتی می‌توانند حضور و بروز موثر داشته باشند که جایگاهی در هرم قدرت داشته باشند. 

 

کنعانی مقدم افزود: مشکل در نظام سیاسی کشور است. در قانون اساسی احزاب و تعدد آن مورد توجه قرار گرفتند؛ در عین حال که ساختار نظام سیاسی کشور ما، نظام حزبی نیست. در عین حال نظام ریاستی که حاکم بر کشور است یک نظام پارلمانی در کنار آن (مجلس) است. نظام حاکمیتی ما، مجموعه ای از این هاست که در نهایت نظام ولایت فقیه در ساختار قانون اساسی مطرح می‌کند.

کنعانی مقدم اظهار کرد: سهم احزاب در شکل گیری نظام سیاسی چندان موثر نیست و احزاب عمدتا در حاشیه قرار دارند و جنبه مشارکت سیاسی را بیشتر در انتخابات عملی می‌کنند. 

وی ادامه داد: در انتخابات فعالیت داریم ولی وقتی در تصمیم گیری های سیاسی، احزاب جایی ندارند، برگزاری جلساتی که در تصمیم گیری نظام سیاسی کشور، اثری نخواهد داشت بی فایده است.

این فعال سیاسی ادامه داد: حزب ما بعد از انتخابات هم فعالیت داشت و دولت در سایه را با هدف هم فکری شکل دادیم تا راهکار های لازم به منظور مشورت به دولت داده شود.

منبع: برنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر