کد خبر: 121524
A
حاشیه‌های مسابقه امروز دوی استقامت جام شهدای مدافع سلامت در استادیوم آزادی؛

باز هم حضور خانم‌ها در استادیوم آزادی جنجال‌برانگیز شد/ این بار برگزارکنندگان مسابقات پشت خانم‌ها درآمدند

مسابقات دوی استقامات جام شهدای مدافع سلامت امروز پنج‌شنبه 4 آذر 1400 در حالی در ورزشگاه آزادی برگزار شد که باز هم حضور خانم‌ها در استادیوم جنجال‌برانگیز شد.

باز هم حضور خانم‌ها در استادیوم آزادی جنجال‌برانگیز شد/ این بار برگزارکنندگان مسابقات پشت خانم‌ها درآمدند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛  مسابقات دوی استقامات جام شهدای مدافع سلامت امروز پنج‌شنبه 4 آذر 1400 در حالی در ورزشگاه آزادی برگزار شد که باز هم حضور خانم‌ها در استادیوم جنجال‌برانگیز شد.

ماجرا از این قرار بود که پس از اتمام مسابقه‌ی دوی استقامت بانوان، وقتی نوبت به مسابقه‌ی مردان رسید و بانوان برای تماشای مسابقه در جایگاه تماشاچیان قرار گرفتند، حراست ورزشگاه آزادی مسابقه را متوقف و اعلام کرد تا خارج نشدن خانم‌ها از استادیوم مسابقه‌ی آقایان امکان برگزاری نخواهد داشت. این در حالی بود که برگزارکنندگان مسابقه تمام‌قد پشت خانم‌ها درآمده و با این استدلال که مسابقات دوی استقامت در تمام جهان به صورت همگانی انجام می‌شود، اصرار داشتند مسابقه با حضور آنان انجام شود. در نهایت مسابقه‌ی دوی آقایان با حمایت برگزارکنندگان مسابقه با حضور نیمی از تماشاچیان خانم برگزار شد، هرچند در جوی متشنج.

گفتنی است برگزارکنندگان این مسابقات عبارت بودند از هیات دو و میدانی استان تهران، فرمانداری شهرستان قدس، شهرک‌های صنعتی غرب استان تهران (زاگرس، گلبرگ، قدس) سایر نهادهای لشگری، کشوری و قهرمانان بنام ایران‌زمین.

حرکت امروز نهادهای برگزارکننده‌ی این مسابقه می‌تواند به عنوان الگویی در برابر چشم دیگر نهادها قرار گیرد، تا تابوی حضور بانوان در استادیوم‌های ورزشی ایران برای همیشه شکسته‌ شود، تابویی که هیچ منطقی پشت آن نیست؛ چراکه خداوند از بدو خلقت زن و مرد را با هم آفریده است.

2

3

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر