کد خبر: 121771
A

افزایش ۲.۵ برابری بودجه فرهنگی در سال کسری بودجه

درحالی که دولت فعلی و حتی نمایندگان از کسری بودجه سال 1400 گلایه می کنند، قالیباف اعتراف کرده که بودجه فرهنگی کشور در سال 1400 نسبت به سال قبل دو و نیم برابر افزایش داشته است.

افزایش ۲.۵ برابری بودجه فرهنگی در سال کسری بودجه

به گزارش دیده بان ایران؛ درحالی که دولت فعلی و حتی نمایندگان از کسری بودجه سال 1400 گلایه می کنند، قالیباف اعتراف کرده که بودجه فرهنگی کشور در سال 1400 نسبت به سال قبل دو و نیم برابر افزایش داشته است. 

قالیباف که روز اول آذر به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی با نویسندگان نشستی را برگزار کرد، گفته بود: «حداقل از نظر کمّی بودجه فرهنگی در سال 1400 نسبت به سال 99، 2.5 برابر افزایش داشته اما چون نقشه راه نداشته و در به کارگیری و استفاده از فرهنگ ناشیانه عمل می کنیم به نتیجه نمی رسیم.»

البته یکی دیگر از شاهکارهای مجلس انقلابی، افزایش 1500 میلیارد تومانی بودجه صداوسیما بود که بتواند در فضای مجازی هم فعالیت کند. این هدیه را مجلس شخصا به صداوسیما تقدیم کرد. 

این درحالی است که مجلس و دولت مکررا از کسری بودجه حرف می زنند. اما با افزایش دو نیم برابری بودجه فرهنگی که عموما خرج نهادهایی می شود که هیچ شفافیتی بر آنها حاکم نیست و هیچ وقت توضیحی راجع به بودجه های خود نمی دهند، سئوال برانگیز است. خصوصا اینکه قالیباف اعتراف می کند با وجود افزایش دو و نیم برابری این بودجه «نتیجه» بخش نبوده و در مورد آن «ناشیانه» عمل شده است./ امتداد

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر