کد خبر: 121785
A

نماینده مجلس: باید درباره موضوع حمایت از کاربران فضای مجازی از سوی دولت لایحه ارائه شود

عضو کمیسیون مشترک طرح صیانت گفت: دولت در نامه ای اعلام کرده که قصد اعمال نظر در محتوای طرح مشهور به صیانت از کاربران فضای مجازی را دارد

نماینده مجلس:  باید درباره موضوع حمایت از کاربران فضای مجازی  از سوی دولت لایحه ارائه  شود

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت الاسلام محمد باقری بنابی عضو کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی گفته است دولت در نامه ای اعلام کرده که قصد اعمال نظر در محتوای طرح مشهور به صیانت از کاربران فضای مجازی را دارد. 

این گفته در حالی مطرح شده که کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی در جریان دستور کار بررسی و رأی گیری برای کلیات طرح قرار داشت.

عضو کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی گفته که این طرح برای بررسی بیشتر به مرکز پژوهش ها هم باید برود.

باقری بنابی گفت: درباره موضوع حمایت از کاربران فضای مجازی باید از سوی دولت لایحه ارائه شود تا ضمانت اجرایی قوی داشته باشد و بار مالی آن در بودجه تأمین شود.

طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی تابستان امسال در مجلس در نشست علنی مطرح شد.با وجود مخالفت تعدادی از نمایندگان مجلس و واکنش‌های مثبت و منفی در فضای مجازی، این طرح بر اساس اصل هشتاد و پنجم قانون اساسی کشور به کمیسیون مشترک واگذار شد.

این کمیسیون مشترک متشکل از منتخبان کمیسیون‌های تخصصی یا ویژه مجلس است.

برخی اعتقاد دارند طرح مشهور به صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی فعالیت مردم و صاحبان کسب و کار اینترنتی را با مشکل مواجه می‌کند اما در مقابل، گفته می شود طرح یادشده کسب و کارهای فضای مجازی را ساماندهی می‌کند./ YJC

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر