کد خبر: 122199
A

کنایه روزنامه جمهوری اسلامی به دولت/ «مذاکرات بی‌نتیجه» ارز، طلا و سکه را گران کرد

اگرچه مسئولان دولت سیزدهم همواره تاکید می‌کنند که سفره مردم را به مذاکرات برجامی گره نمی‌زنند اما از این سو نرخ ارزها، طلا و سکه دیروز در پی انتشار اخباری مبنی بر عدم حصول توافق یا نتیجه مثبت در دور جدید مذاکرات با تکانه‌هایی مواجه شد.

کنایه روزنامه جمهوری اسلامی به دولت/ «مذاکرات بی‌نتیجه» ارز، طلا و سکه را گران کرد

به گزارش دیده بان ایران؛ روزنامه جمهوری اسلامی با اشاره به هفتمین دور از مذاکرات احیای برجام نوشت: اگرچه مسئولان دولت سیزدهم همواره تاکید می‌کنند که سفره مردم را به مذاکرات برجامی گره نمی‌زنند اما از این سو نرخ ارزها، طلا و سکه دیروز در پی انتشار اخباری مبنی بر عدم حصول توافق یا نتیجه مثبت در دور جدید مذاکرات با تکانه‌هایی مواجه شد.
اخبار برجام بار دیگر در کانال‌های رسمی و غیررسمی قیمت دلار برجسته شد. دیروز برخی رسانه‌ها خبر دادند که دیپلمات‌های ارشد سه کشور اروپایی (انگلیس، فرانسه و آلمان) مدعی شده‌اند که پیشنهادهای ایران با برجام مغایر بوده است. این دیپلمات‌ها مدعی شدند که پیشنهادهای ایران در این نشست، با متن مذاکره شده در شش دور قبلی مذاکرات وین تغییر داشته و باعث ایجاد نگرانی و ناامیدی شده است.
از همین رو نرخ دلار در بازار آزاد که در هفته گذشته در کانال 28 هزار تومان در نوسان بود و البته در برخی روزهای هفته قبل به مرز 29 هزار تومان هم رسید، دیروز در واکنش به اخبار منتشر شده درباره بی‌نتیجه ماندن این دور از مذاکرات روند پرنوسانی را تجربه کرد و تا مرز باورنکردنی 30 هزار تومان رسید هم رسید.
نرخ دلار بازار آزاد در اولین روز هفته به 29 هزار و 960 توان رسید. از طرف دیگر برخی کانل‌های غیررسمی قیمت دلار فردایی را 30 هزار تومان اعلام کردند.
رفتار نوسانی قیمت دلار در این روزها تشدید و ریسک معامله در بازار دلار زیاد شده است. فعالیت نوسان‌گیران و سوداگران در بازار ارز نیز باعث شده است، کنترل نوسانات قیمت دلار دشوار شود و اقدامات اخیر بانک مرکزی چندان موثر واقع نشود.
ازسوی دیگر نوسان شدید نرخ دلار در بازار طلا و سکه اثرگذار بود تا حدی که سکه تمام بهار آزادی وارد کانال 13 میلیون تومان شد.
دیروز هر قطعه نیم سکه 6 میلیون و 800 هزار تومان، ربع سکه 3 میلیون و 900 هزار تومان و سکه یک گرمی 2 میلیون و 360 هزار تومان قیمتگذاری شدند.هر گرم طلای 18 عیار هم تا مرز یک میلیون و 300 هزار تومان بالا رفت.
در عین حال شاخص کل بازار بورس روز گذشته با پنج هزار و 337 واحد کاهش، در جایگاه یک ‌میلیون و 334 هزار واحدی قرار گرفت.
در معاملات دیروز بیش از چهار میلیارد و 311 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش 30 هزار و 917 میلیارد ریال داد و ستد شد.همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با چهار هزار و 652 واحد واحد کاهش به 362 هزار و 908 واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با دو هزار و 928 واحد افت به 228 هزار و 433 واحد رسید.شاخص بازار اول، پنج‌ هزار و 105 واحد و شاخص بازار دوم، 6 هزار و 984 واحد کاهش داشتند.
 

 
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر