کد خبر: 122305
A

وزیر آموزش و پرورش: زمینه حضور طلاب جوان در مدارس را فراهم می‌ کنیم

وزیر آموزش و پرورش گفت: به دنبال فعال کردن همکاری‌ بین حوزه و آموزش و پرورش هستیم تا زمینه حضور طلاب جوان مستعد و آموزش‌دیده را در مدارس فراهم کنیم و فصل جدیدی را در تقویت باورهای اعتقادی دینی و اسلامی دانش‌آموزان آغاز کنیم

وزیر آموزش و پرورش: زمینه حضور طلاب جوان در مدارس را فراهم می‌ کنیم

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ یوسف نوری در دیدار با آیت‌الله العظمی نوری همدانی، با تأکید بر همکاری با حوزه‌های علمیه، اظهار کرد: لازم است نهادی دینی و حوزوی برای رشد معنوی دانش‌آموزان کمک کند و آموزش و پرورش آمادگی دارد با روش‌های جذاب، جدید و کارآمد این امکان را برای رشد معنوی دانش‌آموزان فراهم کند.

وی با اشاره به تأمین نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش از دانشگاه فرهنگیان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها گفت: برای تقویت مناطق محروم بر اساس شاخصه‌های پیشرفت و برخورداری، تربیت نیروی مورد نیاز و تقویت امکانات در دستور کار این وزارتخانه است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: باید اعتراف کنیم در این چهل ساله انقلاب اسلامی در خصوص آموزش دینی و ارتقای آگاهی‌های اعتقادی دانش‌آموزان کم کاری شده است.

نوری افزود: ورود سند 2030 در سال‌های اخیر، باعث شد دستورالعمل‌های غربی بر اجرای دستورالعمل‌های اسلامی و قرآنی حاکم شود. برخی کشورهای اسلامی متعهد شدند تا سال 2030 این دستورالعمل‌های غربی را که با مبانی وحیانی، اعتقادی و قرآنی ما کیلومترها فاصله دارد در مدارس اجرا کنند و ما به دنبال این هستیم که در مجموعه بین‌المللی که به‌زودی برگزار خواهد شد این سند را نقد کنیم و برای آن پاسخ متقن و مستند ارائه دهیم.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: ما در دیدارهای امروز با مراجع و علما به دنبال فعال کردن همکاری‌های بین حوزه و آموزش و پرورش هستیم تا زمینه حضور طلاب جوان مستعد و آموزش‌دیده را در مدارس فراهم کنیم و فصل جدیدی را در تقویت باورهای اعتقادی دینی و اسلامی دانش‌آموزان آغاز کنیم.

نوری توجه به مناطق محروم را از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش در دوره جدید عنوان کرد و یادآور شد: تلاش خواهیم کرد با توسعه عدالت آموزشی در مناطق کم برخوردار و تامین نیروی انسانی مورد نیاز و تجهیز مدارس مناطق محروم آموزش در این مناطق را ارتقا دهیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر