کد خبر: 122317
A

آمریکا: روس ها می خواهند از سه جبهه به اوکراین حمله کنند

به گزارش خبرگزاری روسی ریانووستی، یک مقام آمریکایی روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران مدعی شد که روسیه آمادگی دارد که از سه جبهه به اوکراین حمله کند.

آمریکا: روس ها می خواهند از سه جبهه به اوکراین حمله کنند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ به گزارش خبرگزاری روسی ریانووستی، یک مقام آمریکایی روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران مدعی شد که روسیه آمادگی دارد که از سه جبهه به اوکراین حمله کند.

این مقام آمریکایی که ریانووستی به نام و سمتش اشاره‌ای نکرده است، با تکرار ادعاهای کاخ سفید درباره تحرکات نظامی روسیه در نزدیکی مرزهای مشترک این کشور با اوکراین اظهار داشت: «ما هنوز سیگنال واضحی درباره اینکه آیا رئیس‌جمهور پوتین دستور نهایی حمله را صادر خواهد کرد، نداریم. اما از نظر ما برنامه‌ریزی [روسیه برای حمله به اوکراین] و تحرکات نیروهای نظامی روسیه و استقرار یگان‌های تاکتیکی ارتش این کشور در چندین جهت جغرافیایی -شامل جنوب، غرب و شمال شرق- در حوالی مرز اوکراین واضح است.»

وی ادامه داد: «ما شاهد تحرکات نظامی بیشتر و تقویت تعداد و توانمندی نیروها در چندین منطقه در نزدیکی مرز اوکراین هستیم.»

ماه گذشته شبکه خبری بلومبرگ در گزارشی به نقل از منابع آگاه فاش کرد که مقامات آمریکایی به متحدان اروپایی واشنگتن درباره احتمال برنامه‌ریزی روسیه برای حمله به اوکراین و اشغال این کشور هشدار داده‌اند.

چند ماه قبل نیز آمریکا و اعضای ناتو، روسیه را متهم کرده بودند که حدود 100 هزار نفر از نظامیان خود را به همراه تعداد قابل‌توجهی تانک و هواپیمای جنگنده در نزدیکی مرز اوکراین مستقر کرده است.

این اظهارات در آن زمان باعث بروز تنش‌هایی میان روسیه و کشورهای غربی شد، اما این تنش‌ها در نهایت پس از آن‌که ولادیمیر پوتین و جو بایدن برای برگزاری نشستی در ژنو با یکدیگر به توافق رسیدند، فروکش کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر