کد خبر: 122488
A

رویترز: آمریکا به دنبال تشدید تحریم‌ها علیه ایران همزمان با مذاکرات است

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: واشنگتن به شواهدی مبنی بر عدم پایبندی برخی بانک‌های مستقر در امارات به تحریم‌های این کشور علیه ایران دست یافته که می‌تواند منجر به اعمال مجازات علیه آنها شود. بنابر ادعای رویترز این موضوع پیش از آغاز مذاکرات به اطلاع تیم ایرانی مذاکره کننده رسیده ومقامات ایرانی مذاکره کننده هنوز واکنشی نداشته اند

رویترز: آمریکا به دنبال تشدید تحریم‌ها علیه ایران همزمان با مذاکرات است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ همزمان با آغاز دور تازه مذاکرات هسته‌ای ایران در وین، خبرگزاری رویترز به نقل از وزارت امور خارجه آمریکا خبر داد که دولت جو بایدن با اعزام هیاتی بلندپایه به امارات عربی متحده در پی تشدید تحریم‌های اقتصادی علیه ایران است.

به گزارش یورونیوز، این هیات که با همراهی آندریا گاسکی، رئیس دفتر کنترل دارایی‌های خارجی خزانه‌داری آمریکا هفته آینده به امارت سفر خواهد کرد، تلاش خواهد کرد تا به آن دسته از بانک‌ها و شرکت‌های فعال در امارات که بدون رعایت تحریم‌های ایالات متحده همچنان به بخش تجاری ایران ارائه خدمت می‌کنند، هشدارهای لازم را نسبت به تبعات آتی اقدام‌هایشان بدهد.

 سخنگوی وزارت خارجه آمریکا،اعلام کرده است:  واشنگتن به شواهدی مبنی بر عدم پایبندی برخی بانک‌های مستقر در امارات به تحریم‌های این کشور علیه ایران دست یافته که می‌تواند منجر به اعمال مجازات علیه آنها شود.بنابر ادعای رویترز این موضوع پیش از آغاز مذاکرات به اطلاع تیم ایرانی مذاکره کننده رسیده ومقامات ایرانی مذاکره کننده هنوز واکنشی نداشته اند

البته هنوز مقام‌های امارات در مورد این سفر اظهارنظری نکرده‌اند ولی روزنامه آمریکایی وال‌استریت ‌ژورنال نیز خبر داده که در صورت عدم پیشرفت در مذاکرات وین، ایالات متحده قصد دارد که با اعزام هیات‌هایی به چندین کشور شرایط تشدید فشار اقتصادی بر ایران را فراهم کند. این روزنامه احتمال داده که هیات آمریکایی پس از امارات به مالزی، ترکیه و چین سفر کند. وال‌استریت ‌ژورنال همچنین از همکاری نزدیک واشنگتن با شرکت‌های مالی فعال در ژاپن و کره جنوبی برای «ردیابی تجارت غیرقانونی ایران» خبر داده است.

این روزنامه هدف از سفر دوره‌ای هیات آمریکایی را تلاش برای قطع روابط تجاری ایران با شرکای عمده تجاری‌اش عنوان کرده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر