کد خبر: 122521
A

حدادعادل: هماهنگی بین قوای سه گانه از آغاز انقلاب تاکنون سابقه نداشته است

غلامعلی حدادعادل، رئیس شورای ائتلاف گفت: در دورانی، تجربه مجلس ششم را داشته‌ایم و می‌دانیم که امروز جزو ایام نادری است که دیگر درون قوای سه‌گانه، حرف‌های ساختارشکنانه شنیده نمی‌شود؛ در حالی که در مجلس ششم، همه قسم موضع‌گیری و رفتارهای قابل‌تأمل را شاهد بودیم و همین امر سبب می‌شود تا امروز قدر وحدت و ائتلاف و فضای کنونی را بیشتر از گذشته بدانیم.

حدادعادل: هماهنگی بین قوای سه گانه از آغاز انقلاب تاکنون سابقه نداشته است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ غلامعلی حدادعادل، رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در همایش نیروهای انقلاب اسلامی استان سمنان که با همکاری مشترک شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان سمنان و شورای وحدت اصولگرایان استان برگزار شد، اظهار کرد: نعمت زندگی در دوران انقلاب اسلامی، توفیق بزرگ است که باید قدر آن را دانست. توفیقی که خداوند متعال در عرصه سیاسی در سه انتخابات گذشته نیز نثار نیروهای انقلاب کرده، سزاوار شکرگزاری است.

وی با اشاره به پیروزی‌های جبهه انقلاب در انتخابات مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا بیان کرد: تحول بنیادی امروز در قوای سه‌گانه پدید آمده است و این امر می‌طلبد تا اوضاع را با هوشیاری بیشتری پیگیری کنیم.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با مروری کلی بر اوضاع کشور، به تشریح دوگانه‌ای پرداخت که امروز در اذهان انقلابیون و مردم وجود دارد و گفت: این دوگانه شامل «امیدواری قابل‌توجه به حل مشکلات کشور» و از سوی دیگر، «خود مشکلات» است که در ذهن مردم مقابل هم قرار دارد و باید به آن توجه شود.

حدادعادل افزود: امروز امیدی قابل‌توجه برای رفع مشکلات کشور در مردم پیدا شده است و باید به مؤلفه‌های این امید و دلایل امیدواری که همه ما به آن اعتقاد داریم، در کنار مشکلات عنایت شود.

وی گفت: مهم‌ترین مؤلفه امیدی که امروز در مردم وجود دارد، اعتقاد به لطف خداوند متعال، مبانی ارزشمند و متعالی حضرت امام راحل و وجود مبارک رهبر معظم انقلاب اسلامی است که این بزرگ‌ترین نعمت در زندگی ما محسوب می‌شود.

 

ورود نیروهای جهادی برای اداره کشور زمینه‌ساز برکت است

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی ادامه داد: زندگی در دوران حکومت اسلامی بزرگ‌ترین منبع الهام و انگیزه ماست. قوای سه‌گانه امروز هر سه در مسیر و راهی قدم برمی‌دارند که رهبر معظم انقلاب اسلامی تبیین کرده‌اند از این حیث، هماهنگی خوبی بین قوا پدید آمده که از آغاز انقلاب تاکنون سابقه نداشته است.

حدادعادل افزود: جای شکر از خداوند متعال و تشکر از همه نیروهای انقلاب اسلامی وجود دارد که تلاش کردند تا مردم پای صندوق‌های رأی بیایند و به گزینه‌های انقلابی رأی دهند. مردم دلشان برای نظام اسلامی می‌تپد و همین دغدغه‌مندی سبب تحول در کشور شده است.

وی یادآور شد: در دورانی، تجربه مجلس ششم را داشته‌ایم و می‌دانیم که امروز جزو ایام نادری است که دیگر درون قوای سه‌گانه، حرف‌های ساختارشکنانه شنیده نمی‌شود؛ در حالی که در مجلس ششم، همه قسم موضع‌گیری و رفتارهای قابل‌تأمل را شاهد بودیم و همین امر سبب می‌شود تا امروز قدر وحدت و ائتلاف و فضای کنونی را بیشتر از گذشته بدانیم.

 

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی ادامه داد: ورود نیروهای جهادی برای اداره کشور مایه امید مردم شده و کلید فتح و زمینه‌ساز برکت است.

حدادعادل افزود: انقلابی‌ها، خودشان را برای انقلاب می‌خواهند؛ نه انقلاب را برای خودشان؛ آنها که از مکتب سردار شهید، حاج قاسم سلیمانی و جبهه و جنگ وارد مسؤولیت شده‌اند، به خدمت به مردم فکر می‌کنند و باید این فرصت را مغتنم بدانیم.

وی تصریح کرد: کشور در برهه کنونی با وجود همه فشارهای بین‌المللی و توطئه‌ها، جز با کار مخلصانه جهادی اداره نمی‌شود و باید از همه موانع جلوی پایمان، با ایمان و اخلاص راستین عبور کنیم.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گفت: همان حالت انقلابی هفته‌ها و ماه‌های سال ۱۳۵۷ و روزهای جبهه و جنگ باید در ایران اسلامی زنده شود؛ چراکه کشور در شرایطی نیست که بخواهد با نیروهای اتوکشیده اداره شود؛ افرادی که زمانی هشت صبح سر کار می‌آمدند و تا ۱۴ ظهر، در بهترین شرایط ممکن، بیشتر سر کار نبودند.

رئیسی از ابتدای پذیرش مسؤولیت به استان‌ها سفر داشته است

حدادعادل توضیح داد: آیت‌الله رئیسی از ابتدای پذیرش مسؤولیت، پا در رکاب از این استان به استان دیگر سفر داشته و ساده، واقع‌بینانه و پرکار مسائل را بررسی کرده و پیشران نیروهای جوان و مایه امیدواری مردم شده و این جزو مؤلفه‌های امیدوارکننده مردم است.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به مشکلاتی که امروز کشور را آزار می‌دهد، گفت: دشمنان بعد از انواع توطئه‌ها و هجمه‌های بی‌بدیل، تلاش کردند تا با تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی که به گفته خودشان، فلج‌کننده‌ترین تحریم‌های تاریخ بوده است، گلوی ملت ایران را فشار دهند تا مردم به ستوه بیایند و شورش کنند و فرصت‌های ۴۳ ساله پشت سر انقلاب که همانا توده‌های ملت هستند، رودرروی انقلاب بایستند.

حدادعادل اضافه کرد: سختی معیشت، گرانی، تورم، بی‌ثباتی اقتصادی و تحریم‌های آزاردهنده تلاش‌های دشمنان است تا نتیجه مطلوبشان یعنی روبه‌روی نظام قرار دادن مردم را ممکن کنند؛ اما تا امروز موفق نشده‌اند.

وی افزود: در کنار این‌ مسائل اصلی، دشمنان انقلاب مشکل سیاسی بین‌المللی هم برای ایران در ارتباط با مسائل هسته‌ای و مذاکرات ایجاد کردند؛ اما نظام اسلامی می‌تواند به‌خوبی از این گردنه دشوار هم عبور کند.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی تصریح کرد: در دو سال اخیر، مشکل جهانی کرونا وجود داشت که دامن‌گیر کشور ما نیز شد و بر مشکلاتی که مربوط به حوزه اقتصادی است، افزود.

حدادعادل همچنین خشک‌سالی را جزو یکی دیگر از مشکلات اساسی کشور دانست که باید برای آن تدبیری شود.

وی ادامه داد: در کنار اهم مشکلاتی که در کشور وجود دارد، گاهی فساد اقتصادی برخی‌ها مردم را آزار می‌دهد و این تصویری که از دوگانه مشکلات و امید به رفع مشکلات در کشور وجود دارد، باید به آن به‌صورت توأمان مورد توجه باشد.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی همچنین در توضیحی در باب ادامه کار این شورا گفت: ضرورت کار سیاسی امروز ایجاب می‌کند تا سازوکاری داشته باشیم که نیروهای میلیونی طرفدار انقلاب اسلامی بتوانند در اداره کشور سهیم و مؤثر واقع شوند و به رشد و توسعه ایران اسلامی کمک کنند.

حدادعادل اضافه کرد: سازوکارهای سیاسی و اجتماعی امروز باید در کار سیاسی وجود داشته باشد و حضور مردم در صحنه گرچه توده‌وار و میلیونی در راهپیمایی‌ها، روز قدس، تشییع شهید سلیمانی و ... دیده می‌شود؛ اما باید میلیون‌ها نیروی انقلابی در روستاها و شهرهای کوچک و بزرگ به‌صورت سازماندهی‌شده به میدان بیایند و از انقلاب اسلامی همچنان صیانت کنند.

وی گفت: حضور مردم نعمت بزرگی است و جای شکر دارد؛ اما کافی نیست. باید طراحی و تلاش و همتی شود تا حضور توده‌وار مردم محفوظ بماند و در کنار آن، با کنش سیاسی برخاسته از بصیرت همیشگی‌شان همراه شود.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی اضافه کرد: کنش سیاسی همراه با بصیرت از دل کار تشکیلاتی پدید می‌آید؛ در طول سال‌های گذشته به شیوه سعی و خطا تجربه‌هایی را پشت سر گذاشته‌ایم که تمرین خوبی برای رسیدن به وحدت و پشتوانه ادامه راهمان بوده است؛ اما این شیوه‌ها باید نظام مند شود.

حدادعادل اظهار کرد: هم‌صدایی و همسویی بین نیروهای انقلاب با وجود سلیقه‌های مختلف و احزاب و نامزدهای ریاست جمهوری متفاوت به‌خوبی وجود دارد و جلسات منظمی ادامه پیدا می‌کند تا برنامه‌ریزی و همفکری لازم صورت گیرد.

وی گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی افق تازه دیگری مقابل نیروهای انقلاب گشود و پیام جوان‌گرایی را به نیروهای انقلاب مخابره کرد و از این‌رو، کار امروز باید با سازماندهی بیشتری پیش رود.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی پیروزی در سه انتخابات گذشته را حاصل ائتلاف و اتحاد همه نیروهای انقلابی دانست و افزود: شرط دوام پیروزی‌ها در آینده نیز همین وحدت و همدلی و کار تشکیلاتی است.

دوگانگی میان نیروهای انقلاب معنا ندارد

حدادعادل هر نغمه‌ای که بخواهد بین نیروهای انقلاب اسلامی جدایی بیندازد را مورد تأیید ندانست و گفت: هوشمندی نیروهای انقلاب در سراسر کشور اجازه نمی‌دهد که این نغمه‌ها ضربه‌ای به حلاوت پیروزی مردم در انتخابات بزند.

وی گفت: امروز باید با هم تصمیم بگیریم و بر اساس سازوکارهای بی‌طرفانه، افراد لایق و مناسب را برگزینیم و دوگانگی میان نیروهای انقلاب معنا ندارد و جامعه هم احساس نمی‌کند که ما دو شقه باشیم و این جلسه نیز گواه خوبی برای صحت این ادعاست.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به احزاب مختلفی که در شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی و شورای وحدت فعالیت دارند، اظهار کرد: تعدد نام‌ها باعث تفرقه و اختلاف بین نیروهای انقلاب نشده است؛ اسم‌ها در ائتلاف متفاوت اما هدف همه یکی است و به مقصد اعلا اشاره داریم.

حدادعادل با اشاره به چند برنامه راهبردی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی بیان کرد: جامعه با برخی فضاسازی‌ها،‌ تصور می‌کند که کار سیاسی نیروهای انقلاب فصلی است و فقط در ماه‌های مانده به انتخابات پیگیری می‌شود؛ اما ما تلاش داریم این تصویر را در ذهن مردم تغییر دهیم.

وی گفت: برخی‌ها تصویری از تلاش‌های سیاسی نیروهای انقلاب به وجود آورده‌اند که تنها دو ماه قبل از انتخابات جنجالی به راه می‌اندازند و تا انتخابات بعدی خبری از آنها نمی‌شود و ما می‌خواهیم این تصویر را تغییر و نشان دهیم که درک ما از کار سیاسی، مستمر بوده و موسمی و موضعی نیست.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی اضافه کرد: بر اساس طرحی که تدوین شده است، نیروهای انقلاب با سازوکار گسترده‌ای در همه سطوح مؤثر خواهند بود.

حدادعادل اضافه کرد: امروز همه باید حس کنند که در کارها دخالت دارند و ما از مرکز فقط ارزش‌ها را یادآور شده و بر جوان‌گرایی متمرکز شده‌ایم. دخالت دادن مردم در تصمیم‌گیری، جوان‌گرایی، توجه به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی و بیانیه گام دوم از مواردی است که باید در دستور کار جدی شورای ائتلاف در استان‌های مختلف کشور باشد.

وی همچنین با اشاره به لزوم جدی گرفتن حضور زنان در عرصه‌های سیاسی گفت: در جمع تصمیم‌گیران شورای ائتلاف، از میان بانوان هم حضور دارند و ما بانوان را فقط برای تجمع‌ها و راهپیمایی‌ها نمی‌خواهیم.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گفت: بانوان یک واقعیت انکارناپذیر، مؤثر و پرتوان در انقلاب اسلامی هستند و معاونت بانوان از همین رو، در شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در سراسر کشور شکل گرفته است.

حدادعادل خاطرنشان کرد: امروز باید برنامه‌ها با رویکرد عمق‌بخشی کیفی و توجه به اصول تشکیلاتی در سراسر کشور پیشنهاد شود و محور همه تلاش‌های ما، وحدت است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر