کد خبر: 122608
A

انتقاد روزنامه جمهوری اسلامی به وادادگی در برابر چین و روسیه

روزنامه جمهوری اسلامی با اشاره به مذاکرات وین نوشت: روسیه و چین نیز همانند آمریکا و اروپا هرجا که توانستند منافع و مصالح کشورها و ملت‌های دیگر را قربانی منافع و مصالح خود کردند و در بدعهدی نیز همانند بودند.

انتقاد روزنامه جمهوری اسلامی به وادادگی در برابر چین و روسیه

به گزارش دیده بان ایران؛ روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: سؤال این نیست که چرا با روسیه و چین در زمینه برجام و مذاکرات وین تبادل ‌نظر می‌شود. این تبادل ‌نظرها امری طبیعی است و اعضای هیأت ایرانی مذاکره‌کننده حق دارند برای جلب نظر مساعد دو کشور روسیه و چین، که هردو از اعضاء برجام هستند و در مذاکرات وین حضور دارند و نقش ایفا می‌کنند، با مسئولین سیاست خارجی این دو کشور رفت و آمد و مذاکره داشته باشند.

تا اینجای کار، امری طبیعی است و هیچ اعتراضی به این نوع تعامل، مسموع نمی‌باشد. آنچه باعث بروز واکنش شده، نوع اظهارنظرهای مسئولین روسیه و چین درباره چگونگی برخورد جمهوری اسلامی ایران با طرف‌های اروپایی و آمریکایی است که به نظر می‌رسد بیش از ارائه نظر مشورتی است و رنگ و لعاب ناصحانه و پدرمآبانه دارد.

روسیه و چین نیز همانند آمریکا و اروپا هرجا که توانستند منافع و مصالح کشورها و ملت‌های دیگر را قربانی منافع و مصالح خود کردند و در بدعهدی نیز همانند بودند. این واقعیت تلخ را ما مردم ایران، چه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و چه بعد از آن، در روابطمان با شرق و غرب تجربه کردیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر