کد خبر: 122653
A

خبر توافق در وین «فیک» بود!/ هنوز هیچ توافقی حاصل نشده است

دیروز خبری با عنوان «توافق اولیه حاصل شد» در فضای مجازی انتشار یافت. این خبر به نقل از الجزیره مدعی شده که در گفتگوهای وین توافق اولیه‌ای حاصل شده است که شامل موضوعات هسته‌ای است. بررسی های دیده بان ایران نشان می دهد چنین خبری در الجزیره وجود خارجی ندارد، شاید اشتباه در ترجمه خبر بوده و یا خبر فیک باشد که توسط برخی رسانه ها در حال بازنشر داده شدن است.

خبر توافق در وین «فیک» بود!/ هنوز هیچ توافقی حاصل نشده است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ دیروز  خبری با عنوان «توافق اولیه حاصل شد» در فضای مجازی انتشار یافت. این خبر به نقل از الجزیره مدعی شده که در گفتگوهای وین توافق اولیه‌ای حاصل شده است که شامل موضوعات هسته‌ای است. بررسی های دیده بان ایران نشان می دهد چنین خبری در الجزیره وجود خارجی ندارد، شاید اشتباه در ترجمه خبر بوده و یا خبر فیک باشد که توسط برخی رسانه ها در حال بازنشر داده شدن است. 

بررسی‌ها نشان می‌دهد که تیتر این خبر ناشی از سوء برداشت و ترجمه غلط بوده و در متن گفتگو تنها به رفع برخی ابهامات در حوزه اقدامات هسته‌ای آن هم در دور هفتم وین اشاره شده است

خبر منتشرشده از مذاکره‌کننده ارشد ایران در الجزیره به کار بر روی متون ارائه شده اشاره داشته و همانطور که قبلا گفته شده تا بر روی همه چیز توافق نشود هیچ توافقی صورت نگرفته است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر