کد خبر: 122762
A

خضریان: فرمان تبعید مستضعفین از تهران را کرباسچی با حمایت «هاشمی رفسنجانی» صادر کرد

عضو جبهه پایداری مجلس یازدهم گفت: آن زمانی که شهردار تکنوکرات تهران با حمایت آقای هاشمی اعلام می‌کرد تهران مدرن هزینه دارد و کسانی که نمی‌توانند باید تهران را ترک کنند معلوم بود فرمان تبعید مستضعفین را صادر کردند.

خضریان: فرمان تبعید مستضعفین از تهران را کرباسچی با حمایت «هاشمی رفسنجانی» صادر کرد

به گزارش دیده بان ایران؛ علی خضریان نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه 23 آذر) در جلسه علنی مجلس و در تذکری اظهار داشت:‌ هفته گذشته در بازدید از محله‌های نفرآباد و هاشم‌آباد شهر ری قول دادم تا رفع مشکلات صدای مردم باشم،‌ مردمی که در خاک و خول‌های اطراف حرم حضرت عبدالعظیم مقابل ظلم تکنوکرات‌ها ایستادند و مقاومت کردند.

وی افزود:‌ آن زمانی که شهردار تکنوکرات تهران با حمایت آقای هاشمی در دهه 70 اعلام می‌کرد تهران مدرن هزینه دارد و هزینه آن را شهروندان آن باید بدهند و کسانی که نمی‌توانند و محروم هستند باید تهران را ترک کنند معلوم بود که لیبرال‌های به قدرت رسیده برخلاف اندیشه انقلابی که بر مبنای ترجمه یک موی کوخ‌نشینان به کاخ‌نشینان شکل گرفته فرمان تبعید مستضعفین را صادر کردند و قصدی برای رفع مشکلات طبقه پایین شهر وجود ندارد.

نماینده تهران در مجلس تصریح کرد: امروز با گذشت 30 سال از آن زمان این مردم همچنان در اثر آن ظلم در آن منطقه زندگی کرده و در وضعی اسفبار به سر می‌برند، سوال اینجاست که وزارت میراث فرهنگی با کدام استقلال عقلی مردم مستضعف این منطقه را دچار مشکل کرده و مانع از آغاز ساخت مسکن آبرومند برای آنان شده است؟ میراث فرهنگی در طول این 30 سال که مخروبه‌ای از نفرآباد باقی نمانده کجای داستان بوده است؟ چطور آن روزها برای حفظ نفرآباد قدمی برنداشته؟ چطور برای حفظ آثار تاریخی ارزشمندی چون قلعه این منطقه که هم اکنون تبدیل به انبار مصالح ساختمانی شده اقدامی نکرده است.

خضریان گفت: پاسخ‌تان کاملا مشخص است چون آنجا با مستضعفین طرف نیستید و زورتان به تولیت حضرت عبدالعظیم هم نمی‌رسد از آقای ضرغامی می‌خواهم که به این موضوع ورود کند آقای ضرغامی اینجا جایز است که زیر میز ظلم بزنید. ضمن اینکه از تولید حرم عبدالعظیم حسنی هم می‌خواهم حقوق همسایگانش را عملیاتی کند و باید تا دیر نشده برای مردم این منطقه کاری کند.

وی گفت:‌ این مسأله رافع مسؤولیت شهرداری تهران نسبت به محله‌های نفرآباد و هاشم‌آباد نیست آقای زاکانی شما وارث ظلم روا داشته شده پیشینیان در شهرداری تهران بر این مردم هستید و مالک بخش مهمی از زمین‌هایی که با قیمت نازل و غیر منصفانه از کف مستضعفین در این محله رفته است هستید و امروز این موضوع در جیب شماست.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در پایان گفت: انتظار آن است که این سرمایه را هر چه زودتر به نفع مردمان مظلوم نفرآباد و هاشم‌آباد به جریان بیندازید تا قبله تهران نمادی از حکمرانی عادلانه شهری در دوران جدید شود./ فارس

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر