کد خبر: 122772
A

وزارت بهداشت: ورود امیکرون به کشور قطعی است

ابراهیم قادری رئیس اداره مراقبت از بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درباره ورود جهش جدید کرونا به کشور گفت: ویروس کووید ۱۹ مستعد جهش است و امیکرون هم یکی از جهش‌هایی است که دیر یا زود به کشور ما می‌رسد. دو آزمایشگاه در سطح کشور برای ارزیابی ژنتیکی جهش امیکرون فعال هستند و در موارد خاص ما بررسی می‌کنیم که این ویروس وارد کشور شده است یا خیر.

وزارت بهداشت: ورود امیکرون به کشور قطعی است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ ابراهیم قادری رئیس اداره مراقبت از بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درباره ورود جهش جدید کرونا به کشور گفت: ویروس کووید ۱۹ مستعد جهش است و امیکرون هم یکی از جهش‌هایی است که دیر یا زود به کشور ما می‌رسد. دو آزمایشگاه در سطح کشور برای ارزیابی ژنتیکی جهش امیکرون فعال هستند و در موارد خاص ما بررسی می‌کنیم که این ویروس وارد کشور شده است یا خیر.

او افزود: وارد شدن جهش امیکرون به کشور قطعی بوده و بعید است که این جهش از ویروس به کشور خاصی وارد نشود.

قادری در پاسخ به این سوال که اگر فردی برای تشخیص جهش امیکرون به آزمایشگاه مراجعه کند، امکان تشخیص این سویه وجود دارد یا خیر؛ گفت: در مرحله اول ما ابتلای فرد به کرونا را تشخیص می‌دهیم؛ تنها موردی که در مورد این جهش نگران کننده است به سرعت ایجاد پیک و انتشارپذیری آن مربوط می‌شود. درصد ابتلای افراد به سویه امیکرون در بحث مدیریتی بسیار مهم است؛ در غیر این صورت اطلاع فردی قابل استفاده نیست. تشخیص سویه امیکرون برای همه افراد در دسترس نیست و فقط در ۲ آزمایشگاه از طریق ژنتیکی در موارد خاص پیگیری می‌شود.

او افزود: ارزیابی ابتلا به کرونا با کیت‌های معمولی انجام می‌شود و برای اطلاع از ابتلا به سویه امیکرون، ارزیابی اپیدمیولوژیک انجام می‌شود و برای همه افراد این ارزیابی صورت نمی‌گیرد. نمونه تست تعدادی از افراد انتخاب شده از سطح کشور برای این دو آزمایشگاه فرستاده می‌شود تا مطلع شویم سویه امیکرون وارد کشور شده یا خیر و سرعت انتشار آن تا چه میزان است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر