کد خبر: 122826
A

رئیس پلیس تهران: طی ده روزگذشته ۴۲ «اخلالگر بازار ارز» را بازداشت کردیم

فرمانده انتظامی تهران بزرگ روز سه‌شنبه، ۲۳ آذر، از دستگیری ۴۲ نفر و پلمب بیست صرافی در تهران با عنوان اتهامی «اخلالگر بازار ارز» طی ده روز گذشته خبر داد.

رئیس پلیس تهران: طی ده روزگذشته ۴۲ «اخلالگر بازار ارز» را بازداشت کردیم

به گزارش دیده بان ایران؛ رئیس پلیس تهران با اعلام دستگیری ۴۲ اخلالگر باسابقه بازار ارز وطلا بنا به درخواست بانک مرکزی در تهران طی ۱۰روز گذشته، گفت: مدیران بیش از ۲۰سایت و کانال اینترنتی که اقدام به اعلام قیمت های کاذب و بر خلاف نرخ اعلام شده از سوی مراجع رسمی کرده بودند احضار و۲۰صرافی که اقدام به همدستی با اخلالگران بازار ارز کرده بودند شناسایی و پلمب شدند.

سردار حسین رحیمی در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای ششمین مرحله طرح کاشف در پلیس آگاهی تهران افزود: پیرو فضای ایجاد شده در بازار طلا و ارز و بنا به درخواست بانک مرکزی، به این موضوع ورود کردیم که در این باره ۴۲ اخلالگر بازار ارز در تهران دستگیر شدند که اکثر آنها سابقه‌دار هستند.

وی ادامه داد: این افراد اقدام به انجام معاملات فردایی طلا و ارز و سوء استفاده از کارت ملی دیگران در خرید طلا و ارز کرده بودند که دستگیر شدند.

به گفته رحیمی گردش مالی ۲ نفر از افراد دستگیر شده که جزو سرکردگان اخلالگران ارزی هستند ۳۴۰۰میلیارد تومان بوده است و همچنین بیش از ۵۵میلیارد تومان طلای آب شده و انواع ارز از جمله یورو و دلار از خانه ها و دفاتر افراد دستگیر شده کشف و ضبط شده است .

رئیس پلیس تهران با اشاره به این که در فضای مجازی هم پلیس اقدامات گسترده ای را برای برخورد با اخلالگران بازار ارز انجام داده است، تاکید کرد: مدیران بیش از ۲۰سایت و کانال که اقدام به اعلام قیمت های کاذب و بر خلاف نرخ اعلام شده از سوی بانک مرکزی کرده بودند احضار شدند و موارد لازم به آنان گوشزد شد که با این اقدام از اعلام بسیاری از قیمت های کاذب درباره طلا و ارز جلوگیری شد.

رحیمی با یادآوری ممنوعیت انجام معاملات فردایی ،گفت: هر نوع معامله در بازار طلا و ارز که به معاملات فردایی مشهور است ممنوع می باشد و با آن برخورد می شود.

وی با اشاره به همکاری پلیس امنیت اقتصادی و بانک مرکزی در این حوزه افزود:‌ در معاملات فردایی اصلا دلار و ارز دیده نمی شود و حتی به دست خریدار یا فروشنده هم نمی‌رسد اما منجر به افزایش کاذب قیمت ارز می شود و همین موضوع در بازار اخلال ایجاد می‌کند. نرخ طلا و ارز در بازار باید بر اساس اعلام بانک مرکزی باشد نه بر اساس توهمات سوداگران و اخلالگران بازار ارز .

رحیمی گفت: در جریان بازدیدهای میدانی انجام گرفته، ۲۰صرافی که اقدام به همدستی با اخلالگران بازار ارز کرده بودند شناسایی و پلمب شدند.همچنین اقدامات اطلاعاتی در این حوزه ادامه دارد و شمار دیگری از اخلالگران بازار ارز شناسایی شده اند که بزودی این دستگیر می شوند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر