کد خبر: 122851
A

نماینده مجلس: شهر را با پول مستضعفین اداره نکنید

نماینده مردم ارومیه در مجلس با اشاره به مثالی از میزان عوارض، جریمه و هزینه‌های دیوان سالارانه فردی که می‌خواهد یک مغازه بسازد، خطاب به وزیر کشور گفت: وزیر کشور باید به درآمد پایدار شهری فکر کند و از مستضعفان شهر را اداره نکند.

نماینده مجلس: شهر را با پول مستضعفین اداره نکنید

به گزارش دیده بان ایران؛ سید سلمان ذاکر در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود در تذکری خطاب به وزیر کشور گفت: پرداخت حق الجلسه به دهیاران و شوراها تبعیض است. برای شوراها حق الجلسه و حقوقی در نظر گرفته نشده است در حالی که مثل دهیاران به مشکلات مردم رسیدگی می‌کنند و دائم در خدمت آنها هستند. حتی بعضا شغل خود را به خاطر مردم از دست داده‌اند. دهیاران به صورت پاره وقت، تمام وقت و ساعتی حقوق‌های متفاوتی دریافت می‌کنند، پس امنیت شغلی ندارند. اگر یک نفر هم در این بین خطا کرد نباید این خطا را به پای همه نوشت و ارائه خدمات به همه این قشر را محدود کرد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس با تأکید بر اصلاح روند پرداختی‌ها به دهیاران و شوراها از دیوان‌سالاری پیچیده و پر پیچ و خم انجام روند کارها انتقاد کرد و گفت: فرد روستایی برای دریافت انشعاب، آب، برق و یا فاضلاب باید اول ثبت نام کند؛ نامه از اداره مربوطه بگیرد به بنیاد مسکن ببرد و این بنیاد کارشناس بفرستد. همه اینها زمان و هزینه زیادی می‌گیرد. جایگاه حاکمیت کجاست؟ چرا روستاییان را خسته می کنید؟ مسئولان وزارتی باید همکاری کنند.

ذاکر خطاب به وزیر کشور عنوان کرد: اگر فردی ۱۰ یا ۱۵ سال گذشته، مغازه‌ای ساخته باشد در وهله اول باید جریمه ماده ۱۰۰(جریمه تراکم اضافه بنا) بپردازد چرا که در آن زمان ماده ۱۰۰ وضع نشده بود. در وهله دوم جریمه عوارض هم می‌گیرند. از طرف دیگر هزینه خدمات شهری و معابر هم از او می‌گیرند. هزینه کسری قطعه و بعد هزینه جدول و آسفالت هم از او گرفته می‌شود و آخر سر می‌پرسیم ارزش افزوده چه شد؟ یک فرد با هزار مصیبت یک مغازه برای خود و خانواده و فرزندش درست می‌کند که باید به میزان زیادی هزینه بپردازد. این ظلم نیست؟

جریمه‌های کرونا را ملغی کنید یا تخفیف بدهید

این عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی گفت: وزیر کشور باید به درآمد پایدار شهری فکر کند و از مستضعفان شهر را اداره نکند. این فرد باید به فکر تأمین معیشت فرزند خود باشد یا تأمین بودجه شما؟ در هر لباس، شغل و مقامی که باشیم باید با فساد مبارزه کنیم که این خواسته ملت است. جریمه‌هایی که به دلیل شیوع کرونا صورت گرفت، برای مردم تبدیل به درد شده است که لازم است تخفیف داده شده و عفو شوند.

این عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در پایان در مورد رتبه بندی معلمان اظهار کرد: باید به فکر این قشر بود و خسارات آنها را پرداخت کرد. امروز منزلت معلمان باید بازگردد و معیشت و منزلت آنها باید به آنها داده شود که به دست من و شماست

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر