کد خبر: 122866
A

شکایت از کیفیت اینترنت، در صدر پیامک‌های ارسالی برای وزیر ارتباطات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در فاصله شهریور تا آذرماه، از طریق شماره‌ای که برای ارتباط با مردم اعلام کرده‌ام، نزدیک به ۱۰ هزار پیامک در خصوص مشکلات کیفیت اینترنت ثابت و دسترسی مردم برخی روستاها به اینترنت به دست من رسیده که در حال پیگیری آن‌ها هستیم.

شکایت از کیفیت اینترنت، در صدر پیامک‌های ارسالی برای وزیر ارتباطات

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ «عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام، گزارشی از تعداد پیام‌های ارسالی و درخواست‌های مردمی ارائه داده است.

وی با بیان اینکه در این مدت به طور دقیق ۹ هزار و ۵۶۲ پیامک دریافت کرده است، نوشت: از شروع مسوولیتم در وزارت ارتباطات، یکی از راه‌هایی ارتباطی مستقیم با عموم مردم، استفاده از پیامک بوده است. در ۱۰۰ روز گذشته نزدیک به ۱۰ هزار نفر از مردم از طریق شماره تلفن اعلام شده (۰۹۱۲۲۹۹۶۳۲۱) نظرات، مشکلات و دغدغه‌های خود را با من در میان گذاشته‌اند.

زارع‌پور افزود: موارد مرتبط با وزارت ارتباطات را برای پیگیری به بخش‌های لازم ارجاع داده‌ام و به همکاران تاکید کردم که نتیجه اقدامات انجام شده را به اطلاع ارسال‌کنندگان پیام برسانند.

وی خاطرنشان کرد: شکایت از کیفیت خدمات اپراتورهای ثابت و همراه، مشکلات کارکنان شرکت ملی پست و شرکت مخابرات ایران و مشکل دسترسی به اینترنت در برخی روستاها بیشترین تعداد پیام‌ها را به خود اختصاص داده است.

وزیر ارتباطات در پایان پست اینستاگرامی خود نوشت: امیدوارم روزی برسد که همه پیام‌های وارده فقط گپ و گفت و احوال پرسی باشد و هیچ مشکلی در کشور وجود نداشته باشد.

زارع‌پور همراه این نوشته‌های خود اینفوگرافیک‌هایی نیز منتشر کرده است.

تصاویر نشان می‌دهد، ۲۰ درصد پیام‌های ارسال شده به وزیر شکایت از اپراتورها است. از این میزان ۴۰ درصد متعلق به مخابرات، ۳۰ درصد همراه اول، ۲۵ درصد ایرانسل و ۵ درصد سایر (صبانت، شاتل، های‌وب و... و.) اپراتورها هستند.

طبق اطلاعاتی که وزیر ارتباطات منتشر کرده، اهم موضوعات مربوط به مخابرات هم به ترتیب عدم واگذاری تلفن ثابت، عدم تضمین کیفیت سرویس، قطع تلفن ثابت، عدم تامین کابل سرقت شده و تاخیر در راه‌اندازی سرویس اینترنت برمی‌گردد.

درخواست توسعه پوشش اینترنت و ارتقاء کیفیت در روستاها، ۱۶ درصد شکایات را به خودش اختصاص داده که جزییات این موضوع‌های شکایت هم شامل ۸۵ درصد اینترنت و پوشش همراه روستایی، ۵ درصد پوشش جاده‌ای، تلفن ثابت روستایی و همچنین پوشش ارتباطات شهری است.

۱۳ درصد مشکلاتی که در این مدت به وزیر ارتباطات منتقل شده شکایت مردم از خدمات پست و درخواست‌های کارمندان این شرکت بوده که عمده مشکل‌شان هم رفع مشکل منابع انسانی از قبیل افزایش حقوق، رفع مشکل نیروهای شرکتی، تبدیل وضعیت اعمال ضریب مناطق مرزنشین، مفقود شدن بسته‌های مرسوله و تاخیر در رسیدن بسته‌های مرسوله است.

از دیگر شکایات مرتبط با پست، شکایت از بانک زیرمجموعه این شرکت یعنی پست بانک با ۲ درصد می‌شود که موضوعهای مورد شکایت، درخواست تهسیلات، بخشودگی تسهیلات و بخشودگی سود و جریم دیرکرد تسهیلات دریافتی بودند.

در نهایت در این بخش ۲ درصد شکایت هم از عملکرد همکاران است که موضوع شکایت‌ها هم نارضایتی از مدیران پست، تخلف در پست بانک بعضی استان‌ها و نارضایتی از عملکرد مدیران سایر حوزه‌ها است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر