کد خبر: 122876
A

لیگ برتر صدر نشین ندارد!/ گاف تاریخی در اساسنامه لیگ برتر فوتبال ایران

اساسنامه ناقص، یکی از عجیب ترین اتفاقات را در پایان هفته دهم لیگ برتر رقم زد.معلوم نیست از میان دو تیم استقلال و آلومینیوم کدام تیم صدر نشین است در متن اساسنامه و آیین نامه برگزاری رقابت ها، ماده یا تبصره ای برای مشخص شدن وضعیت تیم ها در چنین شرایطی نیست.

لیگ برتر صدر نشین ندارد!/ گاف تاریخی در اساسنامه لیگ برتر فوتبال ایران

 

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ در پایان هفته دهم لیگ برتر استقلال توانست با عبور از سپاهان به صدر جدول برسد و با تساوی آلومینیوم آن ها نیز کنار استقلال قرار گرفتند. در حال حاضر استقلال و آلومینیوم شرایط کاملا یکسانی دارند. هردو 20 امتیازی با تفاضل گل مساوی و تعداد گل های خورده و زده یکسان اول و دوم هستند.

در جدول رده بندی سازمان لیگ استقلال صدرنشین است که به نظر می رسد به خاطر تعداد کارت های زرد کمتر است اما چنین چیزی در اساسنامه لیگ وجود ندارد مگر اینکه در اساسنامه جدید موضوعی تغییر کرده باشد که در گذشته وجود نداشته است!

546

ینکه گفته می شود بازی رودررو ملاک برتری تیم ها بریکدیگر است شاید قابلیت اجرا شدن داشته باشد اما برای تیم های مثل استقلال و آلومینیوم که هنوز باهم بازی نکردند چیزی پیش بینی نشده است.

در ماده 21 اساسنامه سازمان لیگ برتر درباره چنین شرایطی آمده است:

1- رقابت های لیگ برتر و لیگ یک بصورت رفت و برگشت برگزار می شود.

2- در هر مسابقه سه امتیاز برای برد، یک امتیاز برای تساوی و صفر امتیاز برای شکست در نظر گرفته می شود.

3- رتبه بندی جدول گروهی به شرح زیر خواهد بود:

الف: جمع امتیازهای کسب شده در جدول مسابقات.

ب: در صورت هم امتیاز بودن دو یا چند تیم، تیمی که دارای تفاضل گل بیشتر است در رتبه بالاتر قرار می گیرد.

ج: در صورت تساوی تفاضل گل های دو یا چند تیم مورد مقایسه، تیمی که دارای گل های زده بیشتر است در رتبه بالاتر قرار خواهد گرفت.

د: در صورت تساوی گل های زده بیشتر دو یا چند تیم، بازی رو در رو هر دو تیم مورد مقایسه، با احتساب قانون گل زده در خانه حریف، مبنا قرار می گیرد.

ه: در صورت تساوی کلیه شرایط موجود، برای کسب سهمیه یا صعود و سقوط یک بازی در شهر بی طرف را برای تیم های مورد مقایسه در نظر می گیرد.

01674531

منبع: جی پلاس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر