کد خبر: 122917
A
همزمان با مذاکرات هسته ای صورت گرفت

تحریم ۳۷ شرکت در گرجستان، مالزی و ترکیه به اتهام ارتباط با دولت ایران توسط آمریکا

وزارت بازرگانی آمریکا تحریم‌هایی علیه ۳۷ شرکت و نهاد از کشور‌های گرجستان، مالزی و ترکیه به اتهام نقض تحریم‌ها و کمک به برنامه نظامی ایران اعمال کرد. این وزارتخانه این شرکت هارا انجام فعالیت مغایر با سیاست خارجی یا امنیت ملی آمریکا در فهرست موسوم به «Entity list» قرار داد.

 تحریم ۳۷ شرکت در گرجستان، مالزی و ترکیه به اتهام ارتباط با دولت ایران توسط آمریکا

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ وزارت بازرگانی آمریکا تحریم‌هایی علیه ۳۷ شرکت و نهاد از کشور‌های گرجستان، مالزی و ترکیه به اتهام نقض تحریم‌ها و کمک به برنامه نظامی ایران اعمال کرد.

این وزارتخانه  این شرکت هارا  انجام فعالیت مغایر با سیاست خارجی یا امنیت ملی آمریکا در فهرست موسوم به  «Entity list» قرار داد. 

از میان این ۳۷ نهاد که در کشورهای مختلف مستقر هستند ۱۲ شرکت به بهانه‌های مرتبط با ایران در این فهرست قرار گرفته‌اند. 

بازرگانی آمریکا ۳ شرکت را به عرضه برخی اقلام قابل استفاده در برنامه تسلیحاتی و موشکی ایران به شرکت‌های تحت تحریم خزانه‌داری متهم کرده است.

۹ شرکت دیگر متهم شده‌اند با نادیده گرفتن محدودیت‌های صادراتی دولت آمریکا از صنایع دفاعی ایران حمایت مادی به عمل آورده‌اند

وزارت بازرگانی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرده این شرکت‌ها در فهرست موسوم به «Entity list» قرار گرفته‌اند. اشخاص، سازمان‌ها یا دولت‌هایی که در این فهرست قرار می‌گیرند با محدودیت‌های صادراتی مواجه خواهند شد و طرف‌های دیگر برای صادرات اقلامی نظیر فناوری‌های آمریکایی به آنها بایستی از دولت آمریکا مجوز دریافت کنند. 

با وجود این، خرید اقلام و محصولات از شرکت‌هایی که در  Entity List قرار گرفته‌اند برای اشخاص و شرکت‌های آمریکایی ممنوع نیست.

از میان این ۳۷ شرکت سه شرکت به «حمایت مادی» از برنامه تسلیحاتی ایرانی متهم شده‌اند. مطابق این بیانیه، نام شرکت‌های «ویولت الکترونیکز»، «شرکت فناوری کامتل» و «اچ‌.اس‌.جی الکترونیکز» به دلیل عرضه یا تلاش برای عرضه اقلام آمریکایی به شرکت‌هایی که به دلیل ارتباط با ایران در فهرست تحریم‌های وزارت خزانه‌داری قرار گرفته‌اند در فهرست مذکور ثبت شده است.  


 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر