کد خبر: 122948
A

رویترز‌: روسیه به دنبال ممنوع کردن ارزهای مجازی است

رویترز نوشت ، منابع آگاه نزدیک به بانک مرکزی روسیه اعلام کردند: این کشور می‌خواهد فعالیت‌های مرتبط با ارز‌های مجازی در این کشور را ممنوع کند. گفته می‌شود، موضع‌گیری کنونی بانک مرکزی روسیه در قبال ارز‌های مجازی حذف کامل آن‌ها است.

رویترز‌: روسیه به دنبال ممنوع کردن ارزهای مجازی است

به گزارش سایت دیده بان ایران به نقل از رویترز‌، منابع آگاه نزدیک به بانک مرکزی روسیه اعلام کردند: این کشور می‌خواهد فعالیت‌های مرتبط با ارزهای مجازی در این کشور را ممنوع کند.

این بانک افزایش مبادلات ارزهای مجازی در این کشور را خطری برای ثبات مالی در این کشور می‌داند. البته در حال حاضر مبادلات ارزهای مجازی در روسیه قانونی است اما نمی‌توان از آنها به عنوان ابزار پرداخت استفاده کرد چرا که دولت روسیه بر این باور است که امکان استفاده از این ارزها برای پولشویی و تأمین مالی تروریسم وجود دارد.

گفته می‌شود بانک مرکزی روسیه در حال رایزنی با کارشناسان و فعالان بازار برای ممنوع کردن احتمالی ارزهای مجازی است، در صورتی که این تصمیم نهایی شود، خریدهای جدید ارزهای مجازی ممنوع خواهد شد، اما برای پرتفوهایی که هم اکنون ارزهای خود را خریده‌اند، اتفاقی نمی‌افتد.

گفته می‌شود، موضع‌گیری کنونی بانک مرکزی روسیه در قبال ارزهای مجازی حذف کامل آنها است.

بانک مرکزی روسیه اعلام کرده که شهروندان این کشور سالانه 5 میلیارد دلار ارز مجازی خرید و فروش می‌کنند و در واقع روس‌ها یکی از فعال‌ترین معامله‌گران بازار جهانی ارزهای مجازی به شمار می‌روند.

در ماه اکتبر هم الکسی مویسیف، معاون وزارت اقتصاد روسیه گفته بود که دولت این کشور برنامه‌ای برای ممنوع کردن خرید ارزهای مجازی در خارج از این کشور ندارد.

کاخ کرملین به دنبال دریافت مالیات از استخراج ارزهای مجازی است و بانک مرکز این کشور هم می‌خواهد ارز مجازی رسمی خود را راهی بازار کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر