کد خبر: 123008
A

هند موشک اتمی شلیک کرد

با گذشت بیش از یک ماه از آزمایش موشک بالستیک «آگنی-۵» دارای برد پنج هزار کیلومتر در هند، رسانه های این کشور از آزمایش یک موشک بالستیک دیگر در این کشور خبر دادند. این موشک بالستیک با قابلیت اتمی روز شنبه (امروز) از ساحل ایالت شرقی «اودیسا» شلیک شد و با موفقیت به هدف تعیین شده برخورد کرد. موشک بالستیک آگنی-پی هزار تا دو هزار کیلومتر برد دارد.

هند موشک اتمی شلیک کرد

 به گزارش سایت دیده بان ایران؛ رسانه‌های هند روز شنبه (امروز) گزارش دادند که وزارت دفاع این کشور موفق شد موشک بالستیک «آگنی-پی» با قابلیت اتمی را آزمایش کند.

با گذشت بیش از یک ماه از آزمایش موشک بالستیک «آگنی-۵» دارای برد پنج هزار کیلومتر در هند، رسانه های این کشور از آزمایش یک موشک بالستیک دیگر در این کشور خبر دادند.

رسانه های هندی از قبیل «هندوستان تایمز» و «انی نیوز» به نقل از مقام های این کشور خبر دادند، دهلی نو با موفقیت نسل جدید موشک بالستیک «آگنی-پی» را آزمایش کرد.

طبق گزارش ها، این موشک بالستیک با قابلیت اتمی روز شنبه (امروز) از ساحل ایالت شرقی «اودیسا» شلیک شد و با موفقیت به هدف تعیین شده برخورد کرد.

به گفته مقام های هند، موشک بالستیک آگنی-پی دارای برد هزار تا دو هزار کیلومتر است و در آزمایش موفق امروز، با دقت بالا به هدف اصابت کرده است.

اوایل آبان ماه بود که وزارت دفاع هند موشک بالستیک با قابلیت اتمی «آگنی-۵» را با موفقیت شلیک کرده بود؛ موشکی که برد آن پنج هزار کیلومتر اعلام شد.

آزمایش های موشکی هند در شرایطی انجام شده است که تنش ها بین این کشور با پاکستان از یک سو و تنش ها بین این کشور و هند از سوی دیگر همچنان خبرساز است.

اواسط ماه گذشته (مهرماه) رسانه ها از شکست مذاکرات هند و چین برای حل اختلافات در منطقه مرزی «لداخ» خبر دادند. طبق گزارش ها، سیزدهمین دور مذاکرات بین فرماندهان نظامی هند و چین شکست خورد و هر دو طرف دیگری را متهم به اخلال در روند مذاکرات کردند.

هند و چین چند دهه است که بر سر تملک برخی اراضی با یکدیگر اختلافاتی دارند و دو کشور در سال ۱۹۶۲ سابقه یک جنگ مرزی تمام عیار را هم دارند.

همزمان با اتهام زنی دهلی نو و پکن به یکدیگر طی سال های گذشته، دو طرف سعی دارند در امتداد مرز غیر رسمی خود که به خط کنترل واقعی معروف است، قلمرویی را تصرف کنند.

 
 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر