کد خبر: 123038
A

فریدون عباسی: بدون فشار به اسرائیل موفقیت مطلوبی به دست نمی‌آید؛ باید جبهه مقاومت را در منطقه تقویت کنیم / اگر می خواهیم نظام پابرجا بماند باید قدرت منطقه ای خود را تثبیت کنیم

رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی ایران تاکید کرد: تیم مذاکره کننده ما باید بدانند که طرف های مقابل اصل انقلاب را هدف قرار داده اند و بدون فشار به رژیم صهیونیستی در مذاکرات موفقیت مطلوبی به دست نمی آید.

فریدون عباسی: بدون فشار به اسرائیل موفقیت مطلوبی به دست نمی‌آید؛ باید جبهه مقاومت را در منطقه تقویت کنیم / اگر می خواهیم نظام پابرجا بماند باید قدرت منطقه ای خود را تثبیت کنیم

به گزارش دیده بان ایران؛  فریدون عباسی در ارزیابی از روند مذاکرات برجامی، بیان کرد: مذاکرات به تعبیر من خوب پیش می رود چراکه جمهوری اسلامی بر سر موضع منطقی خود مقاومت کرده است. تیم مذاکره کننده کشورمان ایستاده و صراحتا اعلام کرده که چه مطالبه ای و مطابق کدام توافق دارد.

 

وی در ادامه اظهار کرد: در یک دوره ای برجام به ما تحمیل شد و ما را با ادعاهای بیخود متهم کردند که از NPT فاصله گرفتیم. تا حدی دولت های قبل مقاومت کردند اما از سال ۹۲ این مقاومت کنار گذاشته شد و نظریه سیاسی دیگری که تنش زدایی بود پیش گرفته شد، اما ۸ سال این نظریه دستاوردی برای کشور نداشت.

 

نماینده کازرون در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در دولت سیزدهم راه دیگری پیش گرفته شده است، تصریح کرد: اگر برجام را قبول دارند همه باید مفاد آن را اجرا کنند. اینکه اروپایی ها و آمریکایی ها به تعهدات خود عمل نکرده و همه را تحت فشار می گذارند تا با ما معامله نکنند قابل قبول نیست. بنده راه حل را در مذاکرات صرف نمی دانم.

 

این عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه تاکید کرد: اسرائیل و آمریکا بنا را بر این گذاشته اند تا فشار همه جانبه به ما وارد کنند و هدف آنها از پای درآوردن انقلاب است. تیم مذاکره کننده ما باید بدانند که طرفهای مقابل اصل انقلاب را هدف قرار داده اند پس بدون فشار به رژیم صهیونیستی در مذاکرات موفقیت مطلوبی را به دست نمی آوریم. باید جبهه مقاومت را در منطقه تقویت کنیم و هر کسی با هر سلیقه ای در کشور باید بداند که اگر می خواهیم انقلاب، نظام و ایران پابرجا بماند باید قدرت منطقه ای خود را تثبیت کنیم.

 

عباسی افزود: فقط با مذاکره نمی توانیم تحریم ها را کنار بزنیم، مردم نیز باید به صحنه آمده و از تیم مذاکره کننده با صرفه جویی در مصرف حامل های انرژی حمایت کنند. طرف های مقابل تا زمانی که نظر خود را تحمیل نکنند، توافق نخواهند کرد مگر اینکه ما دستاوردهای دیگری داشته باشیم. ما باید با کشورهای اطراف خود تعامل سازنده داشته و روابط اقتصادی برقرار کنیم. باید از هر دو قدرت سخت که قدرت نظامی بوده و قدرت نرم که سرمایه اجتماعی هستند، در کنار هم استفاده کنیم. اگر مردم به صحنه بیایند همان طوری که در انقلاب و جنگ تحمیلی پیروز شدیم در جنگ اقتصادی نیز سربلند بیرون خواهیم آمد.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر