کد خبر: 123104
A

۳۰ مدل خودروی برقی تویوتا چه زمانی به بازار می آید؟+تصاویر

آکیو تویودا، رئیس تویوتا، حداقل ۱۵ کانسپت بسیار متنوع را برای خودروهای برقی آینده تویوتا و لکسوس معرفی کرده است، او برنامه‌های این دو شرکت را برای عرضه در مجموع ۳۰ مدل خودروی برقی تا سال ۲۰۳۰ شرح داده است.

 ۳۰ مدل خودروی برقی تویوتا چه زمانی به بازار می آید؟+تصاویر

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ آکیو تویودا، رئیس تویوتا، حداقل ۱۵ کانسپت بسیار متنوع را برای خودروهای برقی آینده تویوتا و لکسوس معرفی کرده است، او برنامه‌های این دو شرکت را برای عرضه در مجموع ۳۰ مدل خودروی برقی تا سال ۲۰۳۰ شرح داده است.

این خودروها در کنار اولین خودروی سفارشی تویوتا، bZ۴X، نشان داده شده‌اند و شامل طیف وسیعی از SUV‌های جدید، خودروهای تجاری، آفرودها و یک ابرخودروی الهام‌گرفته از لکسوس LFA است.

تویودا با افشای یک استراتژی جسورانه برای دو شرکت لکسوس و تویوتا و فروش حدود ۳.۵ میلیون خودروی باتری‌دار تا سال ۲۰۳۰، جهانیان را شگفت زده کرد؛ وی در این خصوص توضیح داد که "ما باید انتشار گازهای گلخانه‌ای را تا جایی که ممکن است، در اسرع وقت کاهش دهیم و برندها با تولید وسایل نقلیه ای که با انرژی "پاک" کار می کنند در این راه سهیم هستند.

برنامه تویوتا و لکسوس برای فروش ۳.۵ میلیون خودروی الکتریکی تا سال ۲۰۳۰، از جمله خودروهای BEV و FCEV، از هدف قبلی خود یعنی دو میلیون بالاتر است؛ این شرکت سرمایه گذاری خود را در توسعه باتری با ۵۰۰ میلیارد ین (۳.۳ میلیارد پوند) به ۲ تریلیون ین (۱۳.۳ میلیارد پوند) افزایش داده است.

برنامه غول ها برای خودروهای برقی تویوتا/بازار شگفت زده شد

وی تفاوت بین خودروهای کربن خنثی و خودروهای کاهنده کربن را برجسته کرد و تاکید کرد که منبع انرژی مورد استفاده برای راه اندازی خودروهای برقی این شرکت یکی از مهم ترین عوامل در این استراتژی است. به گفته وی، تویوتا و لکسوس تا سال ۲۰۳۵ به بی طرفی کربن دست خواهند یافت.

اینها مدلهای تولید انبوه این شرکت با قیمت مناسب هستند، اما ۱۱ مدل دیگر رونمایی شده تنوع خودروهای برقی برنامه ریزی شده تویوتا و لکسوس را برجسته می کند. در کنار خودروهای برقی کوچک تجاری شهری، آفرودهای بزرگ، یک وانت و حتی یک جفت سوپراسپرت وجود داشته است.

سایمون هامفریس، مدیر کل طراحی، گفت: گسترش خودروهای برقی به نمایش گذاشته شده نشان دهنده اعتقاد تویوتا و لکسوس است که "خودروهای الکتریکی آینده باید منحصر به فرد و خاص باشند".

به گفته تویودا، برخی از خودروهای الکتریکی آینده بر اساس مدل‌های موجود ساخته می‌شوند و در واقع برخی از کانسپت‌ها شباهت‌هایی به مدل‌های فعلی از جمله تویوتا هایلوکس و لکسوس NX دارند، اما برخی دیگر مدل‌های کاملاً جدید و سفارشی خواهند بود که در بالای این برند قرار می‌گیرند.

برنامه غول ها برای خودروهای برقی تویوتا/بازار شگفت زده شد

جزئیات مربوط به هر یک از این مدل‌های مجزا تاکنون منتشر نشده است، اما تویودا فاش کرد که لکسوس، به‌ویژه، خودروهای برقی را تا سال ۲۰۳۰ در تمام بخش‌های خودرو روانه بازار خواهد کرد، این مدل ها تا سال ۲۰۳۰ به‌صورت تمام برقی در اروپا، آمریکای شمالی و چین عرضه خواهد شد و احتراق به طور کامل متوقف خواهد شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر