کد خبر: 123122
A

چرا شوگر‌ ددی و شوگر مامی ها زیاد شدند؟

علاقه به ایجاد رابطه با افراد بزرگتر از سن خود در میان جوانان وجود دارد و این افراد به راحتی با این افراد ارتباط برقرار کرده و این رابطه را در میان دوستان و حتی فضای مجازی بدون هیچ ترس یا خجالتی با نام «شوگر‌ ددی و شوگر مامی» فریاد می‌زنند

چرا شوگر‌ ددی و شوگر مامی ها زیاد شدند؟

همه شان به فکر زندگی بهتر و امکانات بیشتر هستند و به همین خاطر سعی می‌کنند با فردی بزرگتر از خود ارتباط گرفته و و حتی ابایی ندارند که با مردی زن دار دوست شوند، برای آن‌ها فقط مهم این است که به خواسته خود که رفاه اجتماعی است، برسند. آن‌ها می‌خواهند در میان همسالان خود یک سر و گردن بالاتر باشند و در یک خانه نسبتا خوب مستقل زندگی کرده و بتوانند خوب بپوشند و خوب بخورند.

این افراد تنها راه رسیدن به این آرزو‌ها را در جیب مردی می‌بینند که به « شوگر ددی » معروف است؛ مردی که حاضر است برای بودن با دختران و زنان جوانتر ماهیانه هزینه‌های میلیونی را انجام دهد و دختران نیز برای اینکه زندگی خوب داشته باشند، حاضرند با مردانیب که گاه تفاوت سنی آن‌ها به بیش از ۳۰ سال می‌رسد زیر یک سقف باشند.

شوگر‌ها از چه زمانی آمدند

از اواسط دهه هفتاد بود که واژه « شوگر ددی » به دایره لغات مردم وارد شد. در آن زمان به مردانی که حاضر بودند با دختران کوچکتر از خود ارتباط برقرار کرده و از آن‌ها به نوعی در برابر سوء استفاده جنسی حمایت مالی کنند، « شوگر ددی » می‌گفتند.

در آن زمان بیشترین شوگر ددی‌ها حاجی‌ بازاری‌ها بودند، اما کم‌کم این فرهنگ غلط گسترش یافت و در ابتدای دهه ۹۰ به امری عادی تبدیل شد. حال با وجود مشکلات اقتصادی در سال‌های اخیر این موضوع افزایش یافته و حتی دامنه آن به شوگر مامی‌ها هم کشیده شده است. در این مورد پسران جوان و نوجوان از سوی زنان برای رسیدن به امیالشان استثمار شده و به نوعی به بردگی نوین گرفتار می‌شوند. این افراد برای رسیدن به پول حاضر هستند وارد رابطه با زنان شده و در ازای آن خرج ماهیانه خود را از آن‌ها دریافت کنند.

خطرات دوستی با شوگر‌ها چیست؟

میلاد داریخانی، کارشناس انتظامی با اشاره به اینکه قطعا دوستی با افراد بسیار بزرگتر از خود خطرات بسیاری را دارد،  گفت: متاسفانه بیشتر افرادی که تمایل به ارتباط با افراد بزرگتر از خود را به منظور تامین مالی دارند افراد زیر ۲۷ سال هستند که جوانانی هیجانی حساب شده و ممکن است بدون در نظر گرفتن عواقب آن اقدام به برقراری ارتباط کنند و بعد از مدتی از این نوع رابطه به دلیل اینکه از آن‌ها سوء استفاده می‌شود، احساس کنند که زندگی خود را باخته اند.

وی ادامه داد: در برخی پرونده‌ها دیده شده که افرادی که از آن‌ها به عنوان شوگر یاد می‌شود، مدتی بعد از هزینه کردن برای دختران جوان از آن‌ها می‌خواهند در جرایم همراهی‌شان کنند و به نوعی دختران را تبدیل به مجرم می‌کنند. دختر جوان نیز برای اینکه هزینه‌هایش پرداخت شود و آن نوع سبک زندگی را حفظ کند، معمولا به خواسته‌های شوگر تن می‌دهد.

این کارشناس انتظامی معتقد است بیشتر ارتباطات شوگر‌ها با دختران که در فضای مجازی ایجاد می‌شود بیشتر از ۶ ماه دوام نیاورده و فرد به دلیل اینکه احساس می‌کند از او سوء استفاده شده است، دچار مشکلات روحی و روانی می‌شوند.

داریخانی با اشاره به اینکه در حوزه شوگر مامی‌ها هم از پسران سوء استفاده می‌شود، تاکید کرد: اگرچه پسر‌ها فکر می‌کنند زرنگ هستند، اما از آن‌ها سوء استفاده جنسی می‌شود. حتی این پسر‌ها گاهی به عنوان راننده شخصی فرد به کار گرفته می‌شود درحالی‌که فکر می‌کند در حال سوء استفاده از طرف مقابل است و خودش زرنگ است.

وی با بیان اینکه گاهی پایان رابطه با شوگر‌ها خونین است، گفت: در برخی پرونده‌ها که در گذشته داشتیم، افراد به دلیل اینکه ممکن بود در حین رابطه با شوگر به دلیل اختلاف سن بالا به سمت همسالان خود کشیده شده و با آن‌ها هم ارتباط برقرار می‌کردند، از سوی شوگر به قتل رسیده باشند. همچنین گاهی دختر جوان به وسوسه نفر سوم برای رسیدن به اموال شوگر با همدستی او مرتکب قتل می‌شود.

مشکلات عاطفی و شخصیتی ارتباط با شوگر‌ ددی ها و شوگر مامی ها

محسن مرادیان نژاد، جامعه شناس نیز در مورد مشکلات عاطفی و شخصیتی ارتباط با شوگر‌ها گفت: معمولا افراد برای رفع خلاء مالی اقدام به ایجاد رابطه با افراد بزرگتر از خود می‌کنند و اصلا به موضوع ارتباط عاطفی فکر نمی‌کنند. در درصد کمی از ارتباطات شوگری خلاء عاطفی وجود ندارد و بیشتر این ارتباطات برای این ایجاد می‌شود که افراد نیاز‌های مالی خود را برطرف کنند. به احتمال بسیار زیاد طرف مقابل هم فقط به همین دلیل با دختران جوان ارتباط برقرار می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در روابطی که افراد از یکدیگر انتظاراتی دارند هیچ وقت مهر و محبت ایجاد نمی‌شود، تاکید کرد: متاسفانه خانواده‌ها روی نیاز‌های مالی و اجتماعی فرزندان خود نظارت کافی را ندارند و همین باعث می‌شود افراد به سمت این بروند که می‌خواهند با یک انتخاب اشتباه آینده خود را تباه کرده و جوانی خود را در مسیری غلط طی کنند.

به گفته مرادیان‌نژاد، افرادی که از آن‌ها به عنوان شوگر یاد می‌شود کمبود‌هایی دارند که حاضر هستند برای رفع این کمبود‌ها هزینه کنند، آن‌ها نیاز‌های عاطفی و جنسی خود را از طریق پول به دست می‌آورند و برای همین تعهدی به فرد مقابل خود ندارند و هرلحظه امکان دارد او را رها کند و به سراغ زندگی‌اش برود. در این موقع است که فرد روبرو تمام زندگی گذشته خود را باخته دیده و با مشکلات روحی و روانی روبرو می‌شود.

منبع: جامعه 24

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر