کد خبر: 123223
A

روزنامه اقتصادی به دولت پیشنهاد کرد: قیمت بنزین را بیشتر کنید

روزنامه دنیای اقتصاد در شماره امروزش نوشت: «شاید راه‌حل اصولی این باشد که دولت قیمت بنزین را در بازار آزاد طبق ماده ۱ قانون هدفمندی، معادل ۹۰درصد قیمت فوب خلیج‌فارس تعیین کند.»

روزنامه اقتصادی به دولت پیشنهاد کرد: قیمت بنزین را بیشتر کنید

به گزارش دیده بان ایران؛ روزنامه دنیای اقتصاد گویا صدایش از جای گرم درمی‌آید. سرمقاله این روزنامه به دفاع از طرح توزیع بنزین به افراد و نه خودروها بسنده نکرده و پا را فراتر کذشتنه و گفته که «سهمیه‌ها باید قابل ذخیره‌سازی و پس‌انداز باشند. در این صورت مردم، انگیزه بیشتری برای صرفه‌جویی خواهند داشت و از سوی دیگر چون قیمت بازاری بنزین، با نرخ ارز و قیمت‌های بین‌المللی در ارتباط است، سرمایه‌گذاری در خرید و نگهداری سهمیه، یک سرمایه‌گذاری جذاب و مصون از تورم برای مردم خواهد بود».

این روزنامه پیشنهاد داده که «هیچ نیازی نیست که بازار ثانویه سهمیه‌های بنزین، متشکل و متمرکز باشد و اتفاقا بهتر است که این بازار غیرمتشکل و غیرمتمرکز باشد و افراد بتوانند به شکل معاملات همتابه‌همتا (P۲P) سهمیه خود را به هرکسی و در هر زمان و مکانی و به هر قیمتی که خواستند، منتقل کنند».

دنیای اقتصاد رسما پیشنهاد افزایش قیمت بنزین آزاد را ارائه کرده و نوشته «شاید راه‌حل اصولی این باشد که دولت قیمت بنزین را در بازار آزاد طبق ماده ۱ قانون هدفمندی، معادل ۹۰درصد قیمت فوب خلیج‌فارس تعیین کند. در عین حال سهمیه‌ها یک بازار ثانویه خواهند داشت که قاعدتا کمتر از قیمت فوق‌الذکر خواهد بود. به بیان دیگر، تعیین این قیمت مشخص از سوی دولت، یک سقف قیمتی را برای بازار تعیین می‌کند و از نوسان بیش از حد بازار جلوگیری می‌کند».

روزنامه دنیای اقتصاد با توجه به رویکرد تفکر اقتصادی حاکم بر مجموعه خود در این چند روز، به بازوی توجیه و نرمال کردن افزایش قیمت بنزین تبدیل شده است. این روزنامه گویی آزادسازی قیمت بنزین آرزوی بزرگش است و الان فرصت را برای تحقق این آرزوی خود غنیمت می‌شمارد و مدام در مدح آزادسازی قیمت بنزین مطلب منتشر می‌کند؛ بدون توجه به آثار تورمی و اجتماعی آن که به له شدن اقشار ضعیف و متوسط جامعه منجر می‌شود و البته بدون‌ این‌که به افزایش حقوق‌ها و دستمزدها اشاره کند. روزآروز

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر