کد خبر: 123263
A

عراق غرامت ۵۲ میلیارد و ۴ میلیون دلاری حمله به کویت را پرداخت کرد

روزنامه عرب زبان شفق عراق به نقل از بانک مرکزی این کشور اعلام کرد که آخرین قسط غرامت عراق به کویت بابت حمله سال ۱۹۹۰ به این کشور در دوره زمامداری صدام حسین را به مبلغ ۴۴ میلیون دلار روز سه‌شنبه پرداخت کرده است

عراق غرامت ۵۲ میلیارد و ۴ میلیون دلاری حمله به کویت را پرداخت کرد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ روزنامه عرب زبان شفق عراق به نقل از بانک مرکزی این کشور اعلام کرد که آخرین قسط غرامت عراق به کویت بابت حمله سال ۱۹۹۰  به این کشور در دوره زمامداری صدام حسین را به مبلغ ۴۴ میلیون دلار روز سه‌شنبه پرداخت  کرده است.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ عراق در دوره صدام حسین به کشور کویت حمله و خاک این کشور را در جنگی چند روزه تصرف کرد، پس از آن بود که جنگ اول خلیج فارس به رهبری آمریکا در دوره بوش پدر علیه عراق آغاز و در نهایت به قطعنامه سازمان ملل که در سال ۱۹۹۱ منتهی شد.

روزنامه عرب زبان "شفق" در ادامه نوشته است؛ بر اساس قطعنامه سازمان ملل که در سال ۱۹۹۱ تصویب شد، عراق به دلیل آسیب‌هایی که به شرکت‌ها، افراد، نهادهای دولتی و دارایی‌های کویت در جریان حمله سال ۱۹۹۰ زده است، محکوم به پرداخت ۵۲.۴ میلیارد دلار غرامت به این کشور شده بود.

دولت وقت عراق از آن زمان سه درصد از درآمدهای نفتی خود را به پرداخت غرامت به کویت اختصاص داده بود و تا پایان زمستان پارسال کلا ۵۰ میلیارد دلار پرداخت کرده بود.

بهار امسال دولت عراق از کویت درخواست کرد که به خاطر مشکلات اقتصادی، دریافت بقیه غرامت را به تعویق بیندازد اما کویت قبول نکرد.

عراق ناچار شد که از بهار امسال بقیه غرامت را به‌صورت قسطی پرداخت کرده و روز سه‌شنبه آن را تسویه کند.

پرداخت غرامت به کویت در حالی است که هنوز به رغم گذشت بیش از سه دهه، ایران هیچ اقدامی برای دریافت غرامت جنگی از عراق به خاطر جنگ هشت ساله نکرده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر