کد خبر: 123304
A

علائم سویه اُمیکرون کرونا چیست؟ / تفاوت این سویه با سایر جهش‌های کرونا

از آنجایی که سویه اُمیکرون کرونا در سراسر جهان و ایالات متحده گسترش می‌یابد و موارد ابتلا تقریباً هر دو روز یکبار دو برابر می‌شود، اهمیت شناسایی علائم اولیه بیماری، بسیار مهم‌تر از همیشه است.

علائم سویه اُمیکرون کرونا چیست؟ / تفاوت این سویه با سایر جهش‌های کرونا

 به گزارش سایت دیده بان ایران؛ به نقل از نیویورک پست، در حالی که شواهد اولیه نشان می‌دهد که اُمیکرون، افراد را با شدت کمتری نسبت به افرادی که به نوع دلتا مبتلا می‌شوند، بیمار می‌کند، طبق گفته مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، شایع‌ترین علائم گزارش شده سرفه، خستگی، گرفتگی و آبریزش بینی است.

این سویه جدید که برای اولین بار در ۲۴ نوامبر در آفریقای جنوبی شناسایی شد، همچنین با ایجاد تعریق شدید شبانه و درد‌های خفیف عضلانی مرتبط است، اما به نظر می‌رسد با سویه دلتا که معمولاً باعث تب بالا و از دست دادن یا تغییر بویایی و چشایی می‌شود متفاوت است.

متخصصان بیماری‌های عفونی به NBC News گفتند که تاثیر اُمیکرون بر بو و طعم غیرمعمول است،  در حالی که اشاره کردند که یافته‌های اولیه بر اساس مطالعات علمی نیست.

متخصصان می‌گویند واضح است که اُمیکرون به عفونت‌های خفیف‌تری منجر می‌شود، به‌ویژه در افراد واکسینه‌شده که واکسن‌های تقویت‌کننده نیز دریافت کرده‌اند. دکتر ویلیامز شافنر در مرکز پزشکی دانشگاه وندربیلت در تنسی به NBC News گفت: "آنچه ما هنوز ندیده‌ایم مجموعه قابل توجهی از اطلاعات در مورد کار‌هایی است که اُمیکرون در افراد واکسینه نشده انجام خواهد داد. "

 مطالعه‌ای که هفته گذشته توسط دانشگاه هنگ کنگ منتشر شد، نشان داد که به نظر می‌رسد اُمیکرون تقریباً ۷۰ برابر سریع‌تر از دلتا در دستگاه تنفسی تکثیر می‌شود، اما به دلیل رشد آهسته در ریه‌ها می‌تواند منجر به عفونت‌های کمتر  شود.

این یافته‌ها، که هنوز هم نیاز به بررسی دارند، می‌توانند توضیح دهند که چرا اُمیکرون ممکن است با وجود احتمال کمتری برای بیماری شدید یا مرگ، سریع‌تر از سویه‌های قبلی بین افراد پخش شود.

مقامات بهداشتی روز دوشنبه گفتند که گمان می‌رود یک مرد واکسینه نشده از منطقه هیوستون اولین فردی در ایالات متحده باشد که بر اثر نوع اُمیکرون جان خود را از دست داده است.  این مرد ۵۰ ساله دارای شرایط بهداشتی اساسی بود و از یک دوره قبلی ویروس جان سالم به در برد.

دکتر ولید جاوید، مدیر پیشگیری و کنترل عفونت‌ها در Mount Sinai Downtown در منهتن، گفت که این ممکن است به این دلیل باشد که جهش‌های این نوع به آن کمک می‌کند به سلول‌ها بچسبد و از آن تغذیه کند.

داده‌های هفته گذشته از آفریقای جنوبی نشان داد که خطر بستری شدن در بیمارستان برای بزرگسالان مبتلا به اُمیکرون در مقایسه با موج اول ویروس ۲۹ درصد کمتر بود.  این روزنامه گزارش داد، با این حال، کودکان ۲۰ درصد بیشتر به بستری شدن در بیمارستان نیاز دارند.

در حداقل ۸۹ کشور اُمیکرون شناسایی شده است که حداقل هفت مورد مرگ در بریتانیا گزارش شده است. در همین حال، دکتر آنتونی فائوچی،  روز سه‌شنبه به آمریکایی‌ها هشدار داد که این نوع با سرعتی «واقعاً بی‌سابقه» در حال گسترش است. با دو برابر شدن موارد کرونا، هر دو روز یک‌بار در ایالات متحده، و به‌عنوان سویه غالب، از دلتا پیشی می‌گیرد.

 
 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر