کد خبر: 12338
A

صالحی امیری: امروز نیازمند بازسازی روابط مردم با حاکمیت و دولت هستیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از روزنامه ایران گفت: رسانه نقش کلیدی در بازسازی و بازتولید سرمایه اجتماعی در سطح کلان دارد.

صالحی امیری: امروز نیازمند بازسازی روابط مردم با حاکمیت و دولت هستیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران،به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سید رضا صالحی امیری که روز شنبه از موسسه فرهنگی، مطبوعاتی ایران (روزنامه ایران) بازدید کرد و در جریان روند فعالیت های رسانه ای و پژوهشی این موسسه قرار گرفت در نشستی افزود: امروز نیازمند یک تغییر نگاه در حوزه رسانه و یک نو اندیشی، نوگرایی و نوسازی رسانه ای در ایران هستیم.

صالحی امیری ضمن گفت و گو با دبیران گروه ها و خبرنگاران این روزنامه، در نشست با مدیر عامل و دبیران خبری این موسسه اظهار داشت: انتظار داریم روزنامه ایران زبان صادق و شفاف دولت برای انعکاس دیدگاه های دولت به مردم باشد.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید ادامه داد: روزنامه ایران نباید در تلاطم تحولات اجتماعی و سیاسی دستخوش بحران هویتی شود.

وی تصریح کرد: هویت این موسسه فرهنگی و مطبوعاتی، صداقت ، شفافیت، اخلاق، همگرایی وانسجام و وحدت ملی است و این هدف نباید گم شود بنابراین نباید ایران برای رضایت کسی از هویت خودش عبور کند.

صالحی امیری گفت: امروز نیازمند بازسازی روابط مردم با حاکمیت و دولت هستیم. و رسانه در این حوزه نقش بسیار کلیدی برای بازسازی و بازتولید سرمایه اجتماعی در سطح کلان دارد.

وی افزود: سرمایه دولت ، مردم هستند و از این منظر سرمایه اجتماعی مهمترین شاخصی است که دولت به آن توجه دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حادثه آتش سوزی و تخریب ساختمان پلاسکو ادامه داد: کاری که در پلاسکو اتفاق افتاد محصول شبکه های اجتماعی و افکار عمومی است که همه را وادار کرد در عالی ترین سطح به آن توجه کنند؛ بنابراین امروز رسانه در معرض فشار اجتماعی و مطالبه اجتماعی است و باید به آنچه در فضای اجتماعی می گذرد توجه داشت زیرا اگر شما تاخیر داشته باشید دیگران از شما پیشی خواهند گرفت.

وی در پایان گفت: هویت موسسه ایران، اعتدال، عقلانیت، شفافیت و صراحت است که در مقابل تفکر افراط و تفریط مقاومت می کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر